Inlägg från: Morfen |Visa alla inlägg
  • Morfen

Scrapbooking!

Nu så har jag lagt in lite LOs i mitt bildgalleri.. om någon är intresserad. De stora bladen 30x30 fick jag fota.. blev inte superkvalitet precis, men jag tror att man kan urskilja.. De mindre albumbladen på katten och på UL-bilderna gick lätt att scanna.

• Morfen

Mickiee: ja, jag använder olika papper och gör så att säga lösa sidor till albumet och klistrar in dem sedan.

• Morfen

Sambima: jag är medlem där men jag är oftast bara inne och kikar för inspiration. :)

Tin & troll: du måste vara medlem "join the group" trycker du på och så får du fylla i lite grejer sen får du komma in på sidan.

/Morfen

• Morfen

Jozebelle: vad härligt med en scraptoka till. :)

Jag sitter och finular på om man inte kan förbereda lite roliga tags och sånt till barnalbumet... Haha, jag har nog för mycket tid nu i väntan på den lill*. Skulle kunna shoppa järnet nu, bara plånboken som skriker och inte vill vara med på shoppingrundan.

• Morfen

Måhända är det billigare att beställa grejer från USA men inte om de fastnar i tullen, då kan det bli fruktansvärt dyrt. Beställ från England istället, då slipper man den problematiken!

• Morfen

Millface:
    Du har verkligen lagt ner dig och gjort jättefina sidor!! Blir oerhört inspirerad!

• Morfen

Jag använder också fotofix, såna små rutor dubbelhäftande. Jättesmidigt när man håller på. 3L har även transparenta lite mindre strips i lika smidig förpackning. Jag har köpt mina på Ica (!) och det är syrafria varianter. :) Alldeles perfekt!

• Morfen

Millface, superfina scrappade verk!!
    Vill ha ut "melonen" nu så att jag också kan scrappa om den lill*. :)

• Morfen

Sambima: vad mysigt att ha scrapträff sådär. Då kan man ju ge varandra smakråd och låna varandras grejer. :)

• Morfen

ÄngelBängel: haha, ja man vet ju aldrig.. ;) Är de gjorda av ngn form av stärkelse så är de nog dessvärre inte det. :D

• Morfen

Kardemumma: lite ordförklaring bara som kan ge en bra bild av vad vi håller på med är att det engelska ordet 'scrapbook' betyder 'klippbok'. Alltså ett sätt att med foton och extra detaljer och text göra minnesalbum.

• Morfen

Ngn som har tips på var man kan skicka sina digitala bilder på nätet och få dem framkallade?

Svar på tråden Scrapbooking!