Inlägg från: sambima |Visa alla inlägg
  • sambima

Scrapbooking!

Angelica - om du orkar med det så tycker jag att det är underbart! Det blir mycket personligare och defenitivt mer orginell. Jag känner en tjej som ofta gör på fri hand hon med och de blir så tuffa!

Sen avundas jag dem som har fin handstil och som kan variera den från LO till LO! En annan är ju beroende av datorn... har ingen skrivare hemma och det är så jobbigt att behöva vänta med en LO-tanke eller vänta med att avsluta den pga att jag måste till jobbet och skriva.

• sambima

Det beror på hur tjockt/tunt mullberryn är. De tunna är känsligare och kan trassla in sig och gå sönder i skrivaren... och det är urtrist att behöva montera isär skrivaren då.

Jag brukar dra lite lagom hårt på mullberrypappret innan jag skriver ut på den. Håller pappret för min belastning brukar det funka i skrivaren också.

Att skriva ut färgbilder på vittmullberry blir supertufft!

• sambima

Fråga bara på! Det är så roligt med nya scrappare, nya tankar, idéer... jag lär mig så mkt av att prata med folk, titta på LO:s, dela tips och råd.

Angelica Z, tidigare i tråden så finns länkar till yahoogrupper som handlar om scrapbooking. Kanske upptäcker du att nån i närheten av dig scrappar.

• sambima

Jag vet inte riktigt vad du menar med rullen, men om de sitter bergfast... så kanske korten blir förstörda om du drar för mkt. Jag har gjort så med mina barndomsbilder som klistrats fast: klippt bakom korten på pappret som fastnat. Blir det för tjcokt så har jag använt 3D metod till delayouterna - dvs. använt skumklisterlappar så att de iaf sticker upp och ger en 3D effekt. Så blir de inte så knöligt och jag "förstört" korten minimalt.

Hoppas det hjälper!

• sambima

Hur går det med scrappandet idag tjejer? =)

• sambima

oooh, vad kul att få i present! Antar att det blev mkt uppskattat!
    Har bara scrappat vanliga kort idag, sånna som måste göras, men kul är det hur som helst.

• sambima

Garfield : Då var det lyckat! he, he (Är man kompis med en scrappare så är man!

• sambima

Bambigirl:

Om du ska handlar från ställen där du är osäker på syrahalten rekommenderar jag dig att köpa en syrapenna som kollar halten.

Pandura har lite saker, men de är VÄLDIGT dyra och ofta kan man hitta snyggare saker i riktiga scrapbutiker. Kan du tänka dig köpa från USA så rekomenderar jag det starkt. Det blir billigare.

Surfa runt, kanske hittar du ett papperstema du gillar - det är ju trots allt bröllopsbilder det handlar om.

• sambima

Du testar med pennan på pappret, lim, snören etc för att testa och se om sakerna är scrapvänligt/syrafria. Det ska helst bli grönt, men det finns ju en nyansskala som säger om det är bra eller inte för foton.
    Sambima

• sambima

Ti & Trolls mamma: Jätte bra, men dyrt! 75 kr i sverige tror jag... hutlöst!

Svar på tråden Scrapbooking!