• Jennie med ie

Varför aktueliserar du inte din presentationstext?

Många presentationer fylls på med ny info efter hand men den tidigare anpassas inte så att det blir nåt sammanhang.

T ex:

Signatur: Nini1980

Text:
    Jag är en glad tjej på 24 år som är världens lyckligaste.

Äntligen gravid, 23 maj 2004 väntas vårt barn födas. Åh vad jag längtar.

Åh vad jag är ledsen, vi fick missfall i vecka 16.

Hurra!! Vi ska ha barn 14 december 2004. 17 november 2004 kom han, älskade Hugo. Världens finaste barn.

Idag 12 maj plussade jag igen, Hugo ska bli storebror. På min 30-årsdag nästa år!

Vecka 17 nu, snart UL...

Ett kort och enkelt exempel, men ni förstår nog vad jag menar. En del är mycket mycket längre. Vad är anledningen till att ni inte skriver mer sammanhängande liksom? T ex:

Jag är en glad lycklig tjej på 29 år. Efter ett missfall i 16:e veckan blev jag snart gravid igen och 17 november 2004 föddes min älskade Hugo, världens finaste barn, 4 veckor före beräknad tid.

Nu är jag gravid igen, plussade 12 maj och har BF på min 30-årsdag i januari nästa år. Snart dags för UL.

Till exempel.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför aktueliserar du inte din presentationstext?
  • Bubblan83

annat: Jag suddar ut det jag skrivit och skriver nytt, men det kan ju dröja mellan gångerna jag gör det så det gör den ju inaktuell ibland.

BF 17 november 2009
  • The Man

Tycker det är lämpligare att skriva något som är mera korrekt även över längre tid. Dvs:
    Jag är född......... och har bl a följande utbildning......

Min familj består i dagsläget av........

Osv. Då behöver man inte gå in och ändra lika ofta.

• lövet2
    Annat: Jag har tekniska problem med min presentation, och det har jag haft sedan förra gången FL gjordes om (alltså i 2 år eller vad det nu kan bli). Varje gång jag gör en liten förändring i texten på pressen, så försvinner det text längst ner i pressen. Just nu är det borta 2 dm text eller något liknande ...
    It sounds to me like you are in love!
  • Kazamm

Undrar precis samma sak... intressant att ingen som gör sådär har svarat.

• Nekogirl
    lövet2 skrev 2009-08-08 11:04:21 följande:
    Annat: Jag har tekniska problem med min presentation, och det har jag haft sedan förra gången FL gjordes om (alltså i 2 år eller vad det nu kan bli). Varje gång jag gör en liten förändring i texten på pressen, så försvinner det text längst ner i pressen. Just nu är det borta 2 dm text eller något liknande ...
    fick samma problem nyss när jag skulle lägga till en nedräknare
  • lövet2
    Nekogirl skrev 2009-08-22 21:30:34 följande:
    fick samma problem nyss när jag skulle lägga till en nedräknare
    Om du kollar min press nu, så ser du att den slutar mitt i en mening. Halva pressen fattas för tillfället, och jag törs inte riktigt röra den.
    Jag vet hur jag ska fixa den, men det är lite bökigt (ta bort rubbet och sedan skriva om alltihop), och dessutom blir det ju bara en tillfällig lösning, eftersom det sedan börjar försvinna lite i taget igen. En ond cirkel ...
    You can´t quit!
  • cicci85

annat: undrar samma sak! men har samtidigt ingen aning om hur min pres ser ut så jag sk akika in å kolla det nu

• Nekogirl
    lövet2 skrev 2009-08-22 21:34:29 följande:
    Om du kollar min press nu, så ser du att den slutar mitt i en mening. Halva pressen fattas för tillfället, och jag törs inte riktigt röra den.Jag vet hur jag ska fixa den, men det är lite bökigt (ta bort rubbet och sedan skriva om alltihop), och dessutom blir det ju bara en tillfällig lösning, eftersom det sedan börjar försvinna lite i taget igen. En ond cirkel ...
    Kan det va någon bugg tro?
  • fruis

Jag har ju själv ingen detaljerad info i min presentation men jag måste ändå säga att jag tycker att det är lite kul att läsa just "fylla-på"-presentationer. Då kan man ju följa personens liv på ett annat sätt än att de berättar enbart om nuläget.

• lövet2
    Nekogirl skrev 2009-08-22 21:36:35 följande:
    Kan det va någon bugg tro?
    Ja, från början var vi väldigt många med samma problem, men jag tror att det löste sig för en del när de gjorde om FL igen. Roisin Dubh har gett mig en del goda råd om hur jag ska handskas med eländet, men ingen har riktigt kunnat hitta grundorsaken.
    You can´t quit!
  • Alvi

Annat: Faktum är att jag uppdaterar min pres!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • JA77

Jag har ingen presentation alls. Det är enklast.

Svar på tråden Varför aktueliserar du inte din presentationstext?