• Anonym

Bisexuell

Jag och min sambo är inte helt överens om detta med bisexualitet.
    När är man egentligen bisexuell.
    Vet att det kan vara svårt med rätt o fel här.Men vad anser ni?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bisexuell
  • lunkentuss

När man blir kär... Alla vill ju inte ha sex bara för att man blir kär, vilket gäller alla läggningar.

• Anonym

Så att om man har haft sex med en av samma kön o gillat det då.Men bara blivit kär i personer av motsatta könet.Då är man inte bisexuell?

• lunkentuss
    Anonym skrev 2009-08-08 12:53:47 följande:
    Så att om man har haft sex med en av samma kön o gillat det då.Men bara blivit kär i personer av motsatta könet.Då är man inte bisexuell?
    Precis så
    Jag kan ha sex med en tjej o ändå vara hetero. Det är först när jag blir kär som jag är bi/gay.
  • Licens To Kiss
    Anonym skrev 2009-08-08 12:53:47 följande:
    De du förklarar är inte att vara bisexuell. Jag är själv flata. Tänder och blir bara kär i kvinnor. En person som blir kär i båda kön är bisexuell, en person som blir kär i endast samma kön är homo oavsett om man tänder eller inte. Finns ju homosexuella som är asexuella (tänder inte på sex)
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Manchester

Som jag ser det måste man bli kär. Sex är ju en aktivitet, inte en läggning. Det finns väl de som har sex med båda könen och olika antal personer bara för att testa, men det ändrar ju inte deras sexuella läggning. Så finns det de som är blyga eller av annan anledning inte har sex med någon, trots att de kanske skulle vilja. Har de ingen läggning alls då? Konstigt.

• Clobberella

Det där får man väl avgöra själv... det finns ju massor av nivåer av bisexualitet allt från nästan hetero till nästan gay. Och varför ska man hålla på att definiera förresten?

• Thaleya

Jag tror när man blir kär, eller iaf när man kan uppleva sexuell kärlek till någon annan tjej (eller kille om man är man). Jag skulle kunna ha sex med tjejer, men jag tror inte att jag är bisexuell för jag har aldrig blivit kär i någon tjej ännu. Och man kan ju tycka att det borde ha hänt, då jag varit kär och förälskad i femtiotalet killar.

• enny signatur

annat: det ena eller andra innebär det för mig. De flesta verkar ta det som att man kan tänka sig att ha sex emd någon av samma kön, för mig innebär det narare känslor.

• Anonym
    Thaleya skrev 2009-08-08 18:46:43 följande:
    Jag tror när man blir kär, eller iaf när man kan uppleva sexuell kärlek till någon annan tjej (eller kille om man är man). Jag skulle kunna ha sex med tjejer, men jag tror inte att jag är bisexuell för jag har aldrig blivit kär i någon tjej ännu. Och man kan ju tycka att det borde ha hänt, då jag varit kär och förälskad i femtiotalet killar.
    Exakt så tänker jag också. eller fungerar jag också. Nu skulle jag ju inte vilja ha sex med någon annan än den jag är tillsammans med. Men innan han så kunde jag ha sex med tjejer.men har aldrig blivit kär i en tjej.Då menar han att ja men då är du ju bisexuell.Och den som är bisexuell kan ju aldrig bli riktigt lycklig. Eftersom den alltid kommer att sakna något i sitt liv.men det fungerar ju inte så. Jag går ju inte runt o längtar efter pulla liksom.
Svar på tråden Bisexuell