• Anonym

Bisexuell

Jag och min sambo är inte helt överens om detta med bisexualitet.
    När är man egentligen bisexuell.
    Vet att det kan vara svårt med rätt o fel här.Men vad anser ni?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bisexuell
  • Anonym (mupp)

enkelt ju om du tänder/blir kåtav någon av samma kön ja då e du bi kärlek behöver ju inte vara innblandat bara för att man har sex eller.....

• Anonym (mupp)

eller sker alla one night stands/otroheter mellan "hetro"par/singlar pga kärlek eller LUST för det e väll det detta handlar om till slut bara vanlig enkel LUST ingen kärlek......den kan ju iof komma senare i alla olika former men det e en annan fråga det

• Xenicide

Jösses vad många som hade röstat att det är att man blir kär.
    Men jag anser att det handlar om vad man tänder på.

Det ganske är lite simpelt men definitionen är ju endå:
    "Sexuell läggning där personer attraheras sexuellt till andra personer
    av båda könen"

• Thaleya
    Xenicide skrev 2009-08-16 21:10:19 följande:
    Jösses vad många som hade röstat att det är att man blir kär. Men jag anser att det handlar om vad man tänder på. Det ganske är lite simpelt men definitionen är ju endå: "Sexuell läggning där personer attraheras sexuellt till andra personer av båda könen"
    Men om det är den riktiga definitionen, är då alla som har sex med människor av samma kön bisexuella eller homosexuella? För jag tänder ju på både tuttar och penis, och skulle kunna tänka mig ha sex med någon tjej här och där, men jag skulle inte kunna bli tillsammans med en tjej. Det är mil ifrån mig. Detta borde isåfall finnas en egen kategori till om man nu ska vara så villiga att sätta folk i fack.

Jag tycker att den där förklaringen att det handlar om att ha sex med personer av samma kön eller attraheras sexuellt är gammal och förlegad och grundad av "forskare" sprungna ur en homofobisk uppväxt. Känns iaf så :)
  • Anonym (mupp)
    Thaleya skrev 2009-08-16 21:23:28 följande:
    Men om det är den riktiga definitionen, är då alla som har sex med människor av samma kön bisexuella eller homosexuella? För jag tänder ju på både tuttar och penis, och skulle kunna tänka mig ha sex med någon tjej här och där, men jag skulle inte kunna bli tillsammans med en tjej. Det är mil ifrån mig. Detta borde isåfall finnas en egen kategori till om man nu ska vara så villiga att sätta folk i fack. Jag tycker att den där förklaringen att det handlar om att ha sex med personer av samma kön eller attraheras sexuellt är gammal och förlegad och grundad av "forskare" sprungna ur en homofobisk uppväxt. Känns iaf så :)
    alltså borde det finnas ett sexuellt namn för alla som gillar sex med dom av samma kön och ett namn för alla dom som kan bli kära i dom av samma kön.
    felet e väll när man slår i hop alla dessa människor till en stor grupp och kallar dom bisexuella anntar att det även finns bisexuella par som lever sex löst precis som det finns hetro/homo par som lever så
  • Thaleya

Anonym (mupp) skrev 2009-08-16 21:32:37 följande:

alltså borde det finnas ett sexuellt namn för alla som gillar sex med dom av samma kön och ett namn för alla dom som kan bli kära i dom av samma kön. felet e väll när man slår i hop alla dessa människor till en stor grupp och kallar dom bisexuella anntar att det även finns bisexuella par som lever sex löst precis som det finns hetro/homo par som lever så
    Jo jag håller med dig. Jag tycker att det är löjligt att ens kategorisera överhuvudtaget.

Om man nu ska göra det så tycker jag att Homo, Bi och heterosexualitet ska definieras av vilka man blir kära i inte vilka man har sex med eller vilka man tänder på.
  • Anonym (mupp)
    Thaleya skrev 2009-08-16 21:45:34 följande:
    Anonym (mupp) skrev 2009-08-16 21:32:37 följande:
    Jo jag håller med dig. Jag tycker att det är löjligt att ens kategorisera överhuvudtaget.Om man nu ska göra det så tycker jag att Homo, Bi och heterosexualitet ska definieras av vilka man blir kära i inte vilka man har sex med eller vilka man tänder på.
    håller med dig till fullo själv kallar jag mig "sexuell" för visst sex kan jag ha med vem som hellst dock har jag aldrig fått känslor för någon av samma kön.

sex e ju passion i stundens hetta och den kan ju komma under många olika sammanhang riktiga kärleks känslor e ju så mycket mer än bara sex..
  • Anonym (lyckobi)
    Thaleya skrev 2009-08-16 02:07:09 följande:
    Jag har också tänkt på det där, att namnet borde bytas, det är gammalt och förlegat och missvisande enligt mig :) Det borde vara Birelationell eller Nått med bi och kärlek :PFast jag håller faktiskt med Anonym ovanför Add3.
    Oj vad bra påpekat! Jag blir ofta kär i kvinnor, ibland i män, tänder sexuellt mest på män, ibland på kvinnor. Trivs mest med kvinnor generellt, men kollar på killar vid ägglossning.....Jag kallar mig ingenting utan håller min sexualitet för mig själv tills det känns relevant att prata om den öht. Men måste jag sätta en etikett så blir det väl bi, då.
  • enny signatur

bisexuell borde väl fungera för att beskriva sexualiteten och hetroamorös för att beskriva kärlek? Nu menade jag inte för egen del utan för att besvara det i tråden.

• Gung Ho
    trettioplus skrev 2009-08-16 11:32:56 följande:
    Och det har INGENTING att göra med vem man blir kär i, vilken man har relationer med etcetera?!?
    Har jag någonsin hävdat det?

Svar på tråden Bisexuell