• Anonym

Bisexuell

Jag och min sambo är inte helt överens om detta med bisexualitet.
    När är man egentligen bisexuell.
    Vet att det kan vara svårt med rätt o fel här.Men vad anser ni?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bisexuell
  • Licens To Kiss
    Anonym skrev 2009-08-09 14:32:55 följande:
    Exakt så tänker jag också. eller fungerar jag också. Nu skulle jag ju inte vilja ha sex med någon annan än den jag är tillsammans med. Men innan han så kunde jag ha sex med tjejer.men har aldrig blivit kär i en tjej.Då menar han att ja men då är du ju bisexuell.Och den som är bisexuell kan ju aldrig bli riktigt lycklig. Eftersom den alltid kommer att sakna något i sitt liv.men det fungerar ju inte så. Jag går ju inte runt o längtar efter pulla liksom.
    Du är hetro tills att du blir förälskad i en tjej //Mvh en flata
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Anonym
    Licens To Kiss skrev 2009-08-09 14:34:44 följande:
    Du är hetro tills att du blir förälskad i en tjej //Mvh en flata
    Tack.Bra att höra från en som vet vad hon talar om. Men tyvärr så får jag inte han att inse det.men han är ganska nära homofob också.
  • Licens To Kiss
    Anonym skrev 2009-08-09 14:44:42 följande:
    Tack.Bra att höra från en som vet vad hon talar om. Men tyvärr så får jag inte han att inse det.men han är ganska nära homofob också.
    Ajdå.
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Thaleya
    Anonym skrev 2009-08-09 14:44:42 följande:
    mm det lät ju trist :( Min kille brukar inte yttra sig om lesbiska så ofta men bögar tycker han är äckliga säger han. Vet inte om han ärallvarlig eller om det bara är barnsliga fasoner ifrån killarnas omklädningsrum i sexan som hänger kvar.
  • Anonym

Varför stanna vid så få kriterier?

Varför inte även dra in sexuell praktik, emotionell praktik, historia, identifikation, könsidentitet etc. på en gång?
    Eller varför helt enkelt inte bara låta människor sätta stämpel på sig själva om de gärna vill ha en?

Jag känner till folk som kallar sig bögar fast deras bästa sex har varit med kvinnor, människor som känner sig som heterosexuella fast deras partner bytt kön, killar som benämner sig som heterosexuella fast de frekvent har sex med andra män, kvinnor som bestämt hävdar sig lesbiska fast de har pojkvänner, killar som inte vill byta kön men vill ha bröst för att de passar in i deras självbild, bisexuella som är oskulder, oskulder som hävdar att de är heterosexuella, bisexuella som hellre vill vara flator och magnus betnér.

• Thaleya
    Add3 skrev 2009-08-15 23:29:09 följande:
    Hint: Bi-SEX-uell.
    Jag har också tänkt på det där, att namnet borde bytas, det är gammalt och förlegat och missvisande enligt mig :) Det borde vara Birelationell eller Nått med bi och kärlek :P

Fast jag håller faktiskt med Anonym ovanför Add3.
  • trettioplus
    Add3 skrev 2009-08-15 23:29:09 följande:
    Hint:Bi-SEX-uell.
    Precis som heteroSEXuell då?

Heteros tänker bara på sex och allt handlar bara om vilka de knullar med?
  • Gung Ho
    trettioplus skrev 2009-08-16 11:28:36 följande:
    Precis som heteroSEXuell då?
    Exakt!

Är man heteroSEXuell så vill man bara ha sex med det motsatta könet (förutom sig själv...).
  • trettioplus
    Add3 skrev 2009-08-16 11:30:09 följande:
    Exakt!Är man heteroSEXuell så vill man bara ha sex med det motsatta könet (förutom sig själv...).
    Och det har INGENTING att göra med vem man blir kär i, vilken man har relationer med etcetera?!?

Jag är ganska säker på att det är väldigt många som inte håller med dig om den definitionen.
Svar på tråden Bisexuell