• hönamor

    Hur betalar jag trängselskatt?

    Har för mig för ett par år sen så betalade man in via nätet men nu verkar det stå att man ska vänta på en avi fast får man ingen avi så är man ändå själv skyldig att se till att det betalas. Annars får man böta 500 spänn om man e försenad. Har ingen lust att förvandla 15 kr till 515 direkt Men risken e ju att man glömmer den lilla summan om man ska vänta på avi. Kan man itne betala direkt på nätet längre eller hur fan gör jag?

  • Svar på tråden Hur betalar jag trängselskatt?
  • Nicke

    Annars kan du väl säkert ta reda på uppgifterna på något sätt om du ringer men jag har aldrig haft några problem. Fakturan har alltid dykt upp.

  • hönamor

    Aha, ok även den lilla summan kommer på faktura, tycker ju att det skulle va smidigare o kunna logga in o betala för papper o pappersarbete går säkert på mer än 15 spänn men tack iaf för att du visste

  • Nicke
    hönamor skrev 2009-08-08 14:46:58 följande:
    Aha, ok även den lilla summan kommer på faktura, tycker ju att det skulle va smidigare o kunna logga in o betala för papper o pappersarbete går säkert på mer än 15 spänn men tack iaf för att du visste
    Alla passager under en månad kommer på samma faktura.
    Kör man bara igenom en gång så får man en faktura på ynka 15kronor ja.
    Rätt löjligt ja.
  • Nicke

    Eller det behöver ju inte vara 15 spänn men man kan få fakturor på riktigt låga belopp.

Svar på tråden Hur betalar jag trängselskatt?