• Superomam

tre dagars feber?

Hejsan!

Lite orolig här, tänkte kolla om någon vet angående tre dagars febern, symtom och sånt? Hur vet man med säkerhet att det är just tre dagars febern hon fått?

Min dotter (11 månader) fick feber i lördags, hade feber toppar på 40, lägsta var 39,1 vi ger henne alvdeon, men det verkar inte bita på henne, har trots det hög feber. Har henne så sval som möjligt endast blöja och body på, inget täcke osv

Skulle gärna vilja veta om någons barn haft feber kramper? Hur blir barnet då? Vad gör man? Det såg ut som kramper igår kväll, hon ryckte i armar och ben, men det varade kanske i endast några sekunder, stod med henne vid balkongen så hon blev sval, huga hela händelsen var obehaglig, kan det möjligen ha vart feber kramper? Usch man blir ju skraj själv Inge kul när dem små e sjuka, man lider så förbaskat med dem själv också...

Säkert en massa stavfel hit och dit men skrev det här inlägget med superfart!

*Kram*

Tacksam för snabba svar!!

• Svar på tråden tre dagars feber?
  • Superomam

buhuuu jag får inga svar

• Superomam

Tack för alla svar och tips.
    Åkte in med henne till sjukan igår togs en hel del prover, dem vi fick svar på direkt var normala *lättad* väntar på urinprovs svaret.

På tal om prickarna barnen får vid tre dagars febern, uppstår dem överallt på kroppen eller på vissa delar bara? Och är prickarna stora eller små? Såg igår kväll att hon hade jätte små prickar på ryggen, fast det kanske bara var svett prickar?? Kan ju få det då hon svettats var o varannan timma plus att hon inte fått bada på en hel massa dagar.

Skönt att forumen finns, man får ju får ju massa bra info och hjälp här

Kram

• Superomam

Tack för svaren, skall nog beställa hem boken, kan inte vara helt fel.
    Min dotter hade på tis kväll lite prickar, men igår morse såg hon ut som en liten prickigkorv så det var nog "tre dagars febern" idag har prickarna avtagit en hel del, lite kvar på ryggen och magen. Hur är det nu, dem är väl immuna mot sjukdomen eller?

*kram*

Svar på tråden tre dagars feber?