Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Underhåll för 13 åring

Hej! Många på familjeliv har bra koll på detta med underhåll! Ni kanske kan hjälpa en okunnig som jag. Min man och jag har två gemensamma samt hans två tidigare barn vv. Nu vill den stora pojken bo hos sin mamma och komma hit varannan helg. Det är helt ok, frågan är nu hur man gör upp ekonomiskt. Min man och hans ex har ofta bråkat om pengar så det är ett känsligt ämne sedan tidigare. Hur gör vi för att det ska gå så friktionsfritt som möjligt?

• Svar på tråden Underhåll för 13 åring
  • Anonym (anonym)

Menar du att han ska betala 1275kr per mån? Eller är det för lågt?

• Anonym (anonym)

Jag tror inte att det är aktuellt att stämma honom på underhåll! Det är väl inte så stor mening, har läst någonstans att det kan röra sig om hundralappen hit eller dit, men jag kanske har fel?

• Anonym (anonym)

Hej! Tack för alla svar. mamman är ensamstående. Min man och hans ex tjänar båda ca 300 000 per år. Vet nu att 1273 är minimum.

• Anonym (anonym)

Om vi nu skulle ge underhållsbidrag hur mycket skulle vi då betala? Vad anses som generöst? 2000kr? Jag tror att anonym kan ha en poäng i att den deras dåliga relation kanske kan förbättras om min man är generös med underhåll, men vi har inte heller överflöd av pengar och tre barn till att försörja.

Svar på tråden Underhåll för 13 åring