• Postis

Mirakeltråden - del 9

Tack Mysgos, bra initiativ!

Här är det fullt upp. Jag tycker det är tufft med två barn, och har väl hamnat i någon slags tvåbarnschock. Känner mig väldigt stressad och trött. Vidar vill bli buren och snutta mycket, och det gör mig så låst. Arvid är som vanligt, så jag ska inte klaga på honom, men jag får dåligt samvete ibland mot honom. Blir stressad om jag byter blöja på honom t ex och Vidar ligger och skriker och vill upp. Hoppas det blir bättre snart. Idag är Arvid hos farmor och farfar iallafall. Jag är hemskt trött, hoppas kunna sova när Vidar sover nästa gång. Han sover hyfsat på nätterna; somnar ca 21-22, äter 01 och 04 ca, men har sedan en orolig period fram till 7-snåret. Han är inte vaken, men knorrar och viftar på armar och ben. Det gör att jag sover otroligt dåligt dessa timmar. I övrigt är han helt underbar, och nu ler och jollrar han ganska ofta, det är så hjärtat smälter. Arvid bryr sig inte så mycket om honom, men de gånger han gör det så är det på ett positivt sätt (gunga babyskyddet, hjälpa till med blöjbyte).

På onsdag fyller Arvid 2 år och Vidar 1 månad, tänk vad fort det går. Idag är det 2 år sedan förlossningen startade så smått, vilken spännande dag det var!

(Nu ligger Vidar på golvet och är rätt nöjd. Han tittar på något och småpratar och viftar med armar och ben -det finns hopp!)

• Postis

JsN: Har en sjal, men har inte velat använda den nu när det är så varmt då det blir så svettigt.

• Postis
    JsN skrev 2009-08-10 16:28:08 följande:
    FAst blir det verkligen varmare än att bära med en hand och göra annat samtidigt?
    Ja, det tycker jag. Och istället för att göra saker med en hand händer det att jag väntar med att göra dem tills dess att Vidar sover.
  • Postis

SysterAnna: Jag är jätteintresserad av en träff, men känner att jag inte orkar ta tag i att ordna en. Någon annan med överskottsenergi kanske gör det...?

• Postis

Drew: Blir tårögd av att läsa att allt var bra, GRATTIS!!!

Singha: Arboga är jag klart FÖR; nära och bra för mig. Datum överlämnar jag åt er andra, har rätt tomt i almanackan.

Baggy: Skönt att dagis gick bra. Spännande med ny säng, skönt att det gått bra.

Malla: Stor kram till dig!

Här är det tungt. Peppar mig själv med att det blir bättre (tack för dina ord Nena!).

• Postis

Jag är på oavsett vilket av datumen det blir!

Rajan: Spännande!

• Postis

Mirakelträff 17/10 i Arboga

Singha + 2 barn
    Horribly + 2 barn
    Syster Anna & Wilmer
    Postis + sambo och 2 barn

• Postis

Sitter här och hoppas att den lille gullungen ska somna så att jag också kan lägga mig. Övriga i familjen är ute och går.

Igår hände något otrevligt här. Minns ni att jag skrev om min väninna vars 3-årige son var lite hårdhänt mot Arvid? Det funkar oftast rätt bra nu mellan Arvid och honom, vilket är jättekul. Igår gjorde han dock Vidar illa. Det gick så fort så ingen hann hejda honom (jag såg inte ens vad som hände), men antingen så slog han eller också satte han handen på Vidars huvud och tryckte till. Vidar gallskrek såklart hysteriskt, tog lång tid att lugna honom. Han verkar dock inte ha tagit någon skada, kanske blev han mest rädd.
    Min väninna blev jätteledsen. Dels för att hennes pojke gjorde Vidar illa och dels av oro för framtiden. De får sitt andra barn närsomhelst och hon är redan innan orolig för hur det ska gå då pojken ofta är hårdhänt mot andra barn samt elak mot deras katt. Han är dessutom i en riktig trotsålder så hon är rätt slutkörd (i kombination med att vara höggravid). Tycker jättesynd om henne.
    Det var hemskt att höra Vidar skrika så hysteriskt och till en början otröstligt. Mår jättedåligt när jag tänker på det.

I övrigt så mår vi bra, och det rullar på här hemma. Dagarna går hyfsat, men framåt eftermiddagen är jag helt slut. Tur att sambon kommer hem vid 17.

• Postis

Rajan: Trist för er med O's kompisar. Vill förtydliga att min väninnas pojke och Vidar inte var lämnade ensamma; pojkens mamma satt bredvid och jag stod alldeles intill, men med ryggen åt dem. Kommer dock inte lägga ifrån mig Vidar mer i hans närhet. Tror även att hans mamma kommer vara oerhört vaksam i framtiden.

Snigel: Kul med kräftskiva! Jag älskar kräftor, men har tyvärr inte ätit det på några år.

Är TRÖTT. Lille gullungen har bara sovit korta stunder under dagen så jag har inte vilat alls mycket. Han är dock rätt nöjd så jag tror inte det går någon nöd på honom. Är lite orolig för natten; det sägs ju att en god dagssömn ger god nattsömn...

• Postis

JsN: Vidar mår bra idag, vi märker ingenting av det som hände igår tack och lov. Eller jo, han har ju bara sovit korta stunder under dagen, men jag har svårt att tro att det har med det att göra.

Svar på tråden Mirakeltråden - del 9