Mirakeltråden - del 9
Tack Mysgos, bra initiativ!
Här är det fullt upp. Jag tycker det är tufft med två barn, och har väl hamnat i någon slags tvåbarnschock. Känner mig väldigt stressad och trött. Vidar vill bli buren och snutta mycket, och det gör mig så låst. Arvid är som vanligt, så jag ska inte klaga på honom, men jag får dåligt samvete ibland mot honom. Blir stressad om jag byter blöja på honom t ex och Vidar ligger och skriker och vill upp. Hoppas det blir bättre snart. Idag är Arvid hos farmor och farfar iallafall. Jag är hemskt trött, hoppas kunna sova när Vidar sover nästa gång. Han sover hyfsat på nätterna; somnar ca 21-22, äter 01 och 04 ca, men har sedan en orolig period fram till 7-snåret. Han är inte vaken, men knorrar och viftar på armar och ben. Det gör att jag sover otroligt dåligt dessa timmar. I övrigt är han helt underbar, och nu ler och jollrar han ganska ofta, det är så hjärtat smälter. Arvid bryr sig inte så mycket om honom, men de gånger han gör det så är det på ett positivt sätt (gunga babyskyddet, hjälpa till med blöjbyte).
På onsdag fyller Arvid 2 år och Vidar 1 månad, tänk vad fort det går. Idag är det 2 år sedan förlossningen startade så smått, vilken spännande dag det var!
(Nu ligger Vidar på golvet och är rätt nöjd. Han tittar på något och småpratar och viftar med armar och ben -det finns hopp!)