• Mysgos

    Mirakeltråden - del 9

    Mirakeltråden - del 9


    Dags igen för en ny tråd!
    Tiden bara springe iväg och så gör även sommaren.
    Men ännu kan vi njuta lite till av varma sommardagar och härliga bad med våra sköna 2 åringar!
    Och denna tråd kommer även räcka in till hösten, så vi får väl se hur många trotsiga 2 åringar vi har då i tråden.
    Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar väger, men även vad ny tillskotten väger!
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44774246.html
  • Svar på tråden Mirakeltråden - del 9
  • Singha01

    Tack mysgos !

    Jag ska till Köping för röntgen av min vänsterfot som smärtat i över två månader. Förmodligen ser de ingenting och är det inga frakturer så har jag en svårläkt inflamation trodde doktorn.

    Vi mår bra förövrigt. Jag har dåligt med datortid så därför blir uppdateringarna här knapphändiga för tillfället.

    Kram på er!


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Mysgos

    Då håller jag tummarna att de hittar något så de kan göra något åt det Singah!!

    Själv är min semester slut idag, men eftersom jag tagit ut mammadagar varje måndag augusti ut så är jag ledig även idag.
    Känns ju rätt ok om man säger så *ler*

    Idag ska vi gå till dagis och hälsa på, det var 5 veckor sen han var där och jag känner att en liten mini inskolning nog inte sitter helt fel.
    KRAMIS


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • syster anna

    Tack för att du fixade en ny tråd Mysgos! Hoppas ni får en bra dag på dagis .

    Singha; håller tummarna att din fot blir bra!

    Glömde skriva i gamla tråden:

    GRATTIS i efterskott till JsN & Snigels Ida! {#lang_emotions_flower}

    Här är det finfint, har haft en väldigt bra första semestervecka, går in på min andra vecka idag. Vi var ju på Kolmården i onsdags, kanondag ! Sen hara vi badat, åkt båt, lekt, badat & åkt båt . Emellan varven så flyttpackar jag också .

  • lilla fru snigel

    Tack goa mysgos för att du fixade ny tråd!

    Ida började dagis idag igen efter 8 (!) veckors inskolning. Vi var dit i förra veckan men när vi kom var de få fröknar och barn som var där på väg ut, så vi pratade några minuter med dem och var aldrig in. Trots det gick det som en dans i morse när A skulle lämna. Han stannade kvar en stund men Ida brydde sig inte om honom. Jag tror att det beror mycket på att hon har vuxit till sig ordentligt i sommar och sen att vi pratat om dagis i en veckas tid. Förberedelse är aldrig fel. De förstår mer än man tror.

    Singha
    Håller tummarna för att det ser bra ut med foten, men tråkigt att du har ont. Förstår om din datortid är begränsad med TVÅ små. Hur gör ni till hösten, ska J gå på dagis eller blir han hemma med er? *minns inte*

    systerAnna
    Låter som en helt ok semester ändå, trots flyttpackningen.

  • Postis

    Tack Mysgos, bra initiativ!

    Här är det fullt upp. Jag tycker det är tufft med två barn, och har väl hamnat i någon slags tvåbarnschock. Känner mig väldigt stressad och trött. Vidar vill bli buren och snutta mycket, och det gör mig så låst. Arvid är som vanligt, så jag ska inte klaga på honom, men jag får dåligt samvete ibland mot honom. Blir stressad om jag byter blöja på honom t ex och Vidar ligger och skriker och vill upp. Hoppas det blir bättre snart. Idag är Arvid hos farmor och farfar iallafall. Jag är hemskt trött, hoppas kunna sova när Vidar sover nästa gång. Han sover hyfsat på nätterna; somnar ca 21-22, äter 01 och 04 ca, men har sedan en orolig period fram till 7-snåret. Han är inte vaken, men knorrar och viftar på armar och ben. Det gör att jag sover otroligt dåligt dessa timmar. I övrigt är han helt underbar, och nu ler och jollrar han ganska ofta, det är så hjärtat smälter. Arvid bryr sig inte så mycket om honom, men de gånger han gör det så är det på ett positivt sätt (gunga babyskyddet, hjälpa till med blöjbyte).

    På onsdag fyller Arvid 2 år och Vidar 1 månad, tänk vad fort det går. Idag är det 2 år sedan förlossningen startade så smått, vilken spännande dag det var!

    (Nu ligger Vidar på golvet och är rätt nöjd. Han tittar på något och småpratar och viftar med armar och ben -det finns hopp!)

  • JsN

    Postis, skaffa något bärverktyg (förslagsvis trikåsjal) till Vidar så har du händerna fria till att hjälpa Arvid och fixa och greja med annat samtidigt som Vidar blir buren.

  • Drew

    Tack för ny tråd Mysgos!

    Postis, förstår att det måste kännas lite stressande ibland när man har två små som vill ha ens uppmärksamhet. Hoppas att du får vila lite idag!

    Snigel, vad skönt att det gick så bra med Ida på dagis. Vi var och hälsade på förra veckan eftersom N också har varit ledig så länge. Men han var inte så glad när vi kom dit, efter ett tag gick det över och när vi skulle gå hem så ville han stanna kvar... Får väl se hur det går imorgon när jag ska lämna.

    Mår fortfarande mycket illa och börjar bli nervös inför onsdagens VUL, hoppas så att allt är bra då så vi kan få dela denna nyhet med våra nära och kära!

    Imorgon jobb och jag ska berätta för chefen hur det ligger till så jag kan vara ledig en stund på onsdagen, men jag vet att hon bara kommer att vara glad för min skull.

  • Postis

    JsN: Har en sjal, men har inte velat använda den nu när det är så varmt då det blir så svettigt.

  • JsN
    Postis skrev 2009-08-10 16:24:21 följande:
    JsN: Har en sjal, men har inte velat använda den nu när det är så varmt då det blir så svettigt.
    FAst blir det verkligen varmare än att bära med en hand och göra annat samtidigt?
  • Postis
    JsN skrev 2009-08-10 16:28:08 följande:
    FAst blir det verkligen varmare än att bära med en hand och göra annat samtidigt?
    Ja, det tycker jag. Och istället för att göra saker med en hand händer det att jag väntar med att göra dem tills dess att Vidar sover.
Svar på tråden Mirakeltråden - del 9