Mirakeltråden - del 9
Hej och tack Mysgos!
Hinner inte skriva så mycket, men jo, vi är i Sverige nu. Kommer till Uppsala 8 sept., tror jag det var (en tisdag) och åker sen tillbaka 12 sept.
Hej och tack Mysgos!
Hinner inte skriva så mycket, men jo, vi är i Sverige nu. Kommer till Uppsala 8 sept., tror jag det var (en tisdag) och åker sen tillbaka 12 sept.
Hallå!
Sitter utomhus hemma hos mamma och pappa och skriver - härligt! Det har gått rätt bra med tidsomställningen - Noah var vaken ett par timmar i natt, men Andreas sov jättebra och Noah somnade fint för sin middagssömn så jag hoppas att han sover bättre inatt.
Postis, jag tänkte bara säga att jag tyckte vecka 3-7 var klart jobbigast - sen blev Andreas mycket lättare att ta hand om, och jag hade väl blivit mer van, och allt blev plötsligt riktigt trevligt . Så håll ut - det blir bättre!
Kram på er!
Mysgos, de kollar säkert vad de kan när det gäller spermadonatorer, men de flesta dvärgar föds nog av normalstora föräldrar? Antar att det kanske behövs anlag från båda föräldrarna.
Rajan, hoppas du fortsätter att må bra tills bebisen kommer nu. Fick småskratta lite för mej själv, för jag är ju också ingift i en judisk släkt och eftersom jag är 163 cm lång tycker jag det är underbart att vara med på bröllop och liknande på min mans sida av släkten - enda gången jag känner mej lång.
Själv kom jag just hem från tandläkaren - har en tand med krona som gett mej en massa problem och nu hade visst tandnerven börjat dö och blivit infekterad... usch! Skönt att få det åtgärdat i alla fall, för det gjorde ordentligt ont, även om det suger att behöva betala fullpris för tandvård som jag fått ersättning för i USA (hoppas att jag kanske kan få någon kompensation i USA, men det är väl tveksamt om det går).
Annars är det i alla fall bra här - fortsätter att ha det jättemysigt med min familj, även om min ena syster med dotter nu har åkt hem igen (fast vi ska träffa dem igen några dagar innan vi åker hem till USA).
Hoppas Eskil mår bättre nu, Horribly.
Låter jobbigt, Snigel - förstår att just det där med jobbet inte hjälper upp det hela, så jag hoppas att du får någon klarhet i hur det kommer att bli med det snart!
Singha, det var värst vad S kan sova! Jag undrar hur det kommer att gå med sovandet här i natt - tror att Andreas är lite dålig i magen. Han har kräkts ovanligt mycket idag, och bajsat en gång per dag de senaste 3 dagarna (han brukar då normalt gå minst några dagar mellan bajstillfällena). Nu har jag precis börjat äta kåvepenin (för 24 timmar sedan), så jag är nervös över hur det påverkar Andreas mage.
Malla, kan tänka mej att det känns tomt! Säger som Singha - försök att göra saker för dej själv, kanske sådant som är svårt att göra när du har barnen.
Kram till dej, Horribly! Det är ju precis som du skriver någon sorts fas (tillväxtperiod?), men jobbigt!
Jag fick faktiskt sova till 5 i morse innan A ville ha mat - han var nog väldigt trött. Vi var borta hela dagen igår, med en massa barn och vuxna och ståhej, så det blev ju lite konstigt. Han verkar må bra idag i alla fall. Noah sov länge och vaknade med en hel massa energi som han nu gör av med genom att springa runt överallt. Måste nog komma oss ut en sväng!
Mysgos, cancern kanske har spritt sej till lungorna, eller så är levern så förstorad att den sitter högt upp. Låter jättejobbigt i alla fall.
Noah gillar också att bammsuga . Han åker också bimbana (rutschbana/-kana, eller hur det nu kan stavas) och skruvmejsel hette väldigt länge petisse (när han inte sa så många ord). Det var lite lustigt för inte så länge sedan när han höll i en skruvmejsel och skulle säga vad det var: "kuv..." - lång fundering - petisse?
Vad söt Eskil är, Horribly! Kul att se stora Ture också!
Hoppas J mår bättre nu, Singha.
Grattis i efterskott Pytte!