• callimero

    KompiSHarna på Drömkliniken del 2 (fd IVF/SH del 10)

    KompiSHarna på Drömkliniken del 2  (fd IVF/SH del 10)

    Ny tråd för oss som en gång började kämpa med www.familjeliv.se/Forum-7-134/m41270940.html


     



    Trådmedlemmarnas kalender:
    (du som är ny, lägg gärna in dina uppgifter!)
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43941426.html


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-10 11:30
    Ny kalender del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m46247969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-10 11:31
    Det är alltså kalender del 2 som gäller from nu!
  • Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken del 2 (fd IVF/SH del 10)
  • Caribe

    Kanon Kalimero, nu hoppas jag denna trådstart bringar dig tur

    Jag tror kalendern går ut samtidigt har för mig att jag skapade dom samtidigt!

  • callimero

    Hoppas så Caribe! 


    Jag ordnar med kalendern också.
    Förstår hur du menar med resonemanget stress och kropp. Jag, och jag tror vi alla här är dödligt less på repliken slappna av etc. Men det finns lägen när allt kör ihop sig, förhållande, jobb och barnlöshet vilket fallet var även i höstas. Kanske att kroppen drar ner på allt "onödigt" då? Tror inte det påverkar lika mycket om man är ung, men när vi blir äldre väljer kroppen att hushålla med vissa resurser? Funderingar bara, men jag tror det ligger något i det. Sen om man tänker positivt eller krasst negativt har ingen betydelse, mer för ens välbefinnande som du så klokt skrev Vera. 
    Ja, jag menar själva ivf-försöket lightis. Vilken bra läkare ni verkar ha! 
    Har du förresten hört med Sophiahemmet om de har någon mottagning som kan hjälpa din syster? Har ingen aning om det finns, bara en chansning. 
  • Semlan10

    Hoppas att den här trådstarten är lika turbringande för dig Kalimero som den senaste var för Caribe! Och de små figurerna kom ju också med
    Håller tummarna för dina blåsor nu. Mitt sista VUL vid senaste försöket visade 3 stora blåsor och 7 små, läkaren sa att de små inte skulle hinna ikapp. 2 dagar senare plockade de ut 13 ägg?? Varav 6 blev befruktade av bra kvalitet (sen dog 3 under långtidsodlingen). Och ett av dem var ju guldägget Så man vet aldrig hur de mindre blåsorna artar sig.

    Jag tror också att stress kan påverka kroppen väldigt mycket, men som Neh skriver blir folk ändå gravida under alla möjliga konstiga omständigheter.

    Feia, det är tungt när man blir utestängd av partnern så där. Allra särskilt när man själv mår dåligt och behöver stöd. Men det är troligtvis ganska vanligt manligt beteende, iaf reagerar min sambo precis så när han blir ledsen. Förra veckan fick han avslag på två jobbansökningar, trots 2-3 intervjuer vardera, rätt bransch och personliga kontakter. Han deppade ihop och var helt tyst i ett par dagar - han är inte den tystlåtna typen i vanliga fall så det blir väldigt märkbart. Verkar som det enda man kan göra är att vänta ut det värsta och närma sig lite försiktigt.

    Lightis, hoppas ni kan hitta något alternativ med snabbare koll för din syster!

  • callimero

    Ja det där var galet fantastiskt Vera. Tyvärr är de små endast hälften så stora så det känns hopplöst. Jag önskar de får fnatt därinne dock! 


    Nu finns ny kalender! Jag kanske förnyar och pysslar med tråd- och kalender varje dag om det ger tur?! {#lang_emotions_tongue_out}
  • smôla

    Vi blev uppmuntrade att fortsätta det försöket. Vid vårt första försök så fick jag bara 2 blåsor, då ville de inte att vi skulle fortsätta. Försöket avbröts och räknades inte. Då sa vår läkare att det bör vara fler blåsor för att gå vidare till ÄP.

  • smôla

    Glömde. Jag kollade in aleris som neh tipsade om och sophtishemmet är med där men jag tror att de hade lite längre väntetid.

  • callimero

    Ja 2 blåsor är väldigt lite...


    Hoppas ni kan och orkar tjata dit ni redan står på vänt lightis. 
    Tänkte på en sak, de säger att jag får få äggblåsor trots maxdos och flera försök.
    SHs maxdos på Menopur är tydligen 375 mot övriga klinikers 450. Jag har fått mellan 
    7-9 äggblåsor var gång förutom nu och i oktober. Är det så illa för min ålder?
    Visserligen har det endast kommit 4-5 ägg ur blåsorna vid ÄP men jag har alltid fått 2 tillbaka. 
  • Strix

    tror att dina resultat är rätt normala Kalimero. Jag tror att St Göran har maxdos 375 vid korta metoden och 450 vid långa så det är nog samma som för SH.

    Lägger in en kort historik med våra resultat om du vill jämföra. Det varierar, minst sagt:

    IVF 1: 125/100 ie puregon, långa metoden, fem mogna ägg
    IVF 2: 150 ie menopur, korta metoden, tre äggblåsor, avbrutet
    IVF 3: 200 ie menopur, korta metoden, tre ägg (inget befruktat)
    IVF 4: 225 ie puregon, långa metoden, åtta mogna ägg varav endast två fanns kvar att sätta in efter två dagar.

    Oavsett antal blåsor har vi aldrig kvar fler än två dugliga vid ET. Har aldrig fått toppembryon men ändå blivit gravida efter båda de fullgångna IVFerna. Sedan höll det ju i och för sig inte i sig så länge.

Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken del 2 (fd IVF/SH del 10)