• Lyktan

Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 5

Jag känner mig lite värdelös när jag läser era inlägg. Ni verkar så engagerade och pålästa! Jag kan inget om det ni skriver om. Jag undrar lite varför har ni diet?
    Är era barn för stora eller för små?

NÄr jag har försökt att leta upp en metod som skulle passa min 4 åriga dotter så verkar det nästan alltid vara baserat på det språkliga. Min Filippa har utvecklat sitt språk riktigt bra nu och kommunicerar väldigt väl.
    Det är allt annat som skulle behövas träna på, och hur tusan gör man det?

Jag känner mig totalt förvirrad med alla förkortningar som helt plötsligt bara ska förstå och man ska "veta" vad allt inom autism innebär.

Jag känner igen mig genom alla andras berättelser om hur deras barn är. Men samtidigt tycker jag att min dotter klarar av allt, ibland. Men enligt utredningen så visar hon tydliga tecken på autistiskt syndrom.
    Ingen annan i min omgivning anser att det är något fel, förutom hennes fokuseringsproblem. Men alltså, man märker inte på henne att något är annorlunda.
    Hon är stor för sin ålder, pratar väl och rör sig bättre än andra barn i sin ålder.
    Men ändå är hon tydligen en högpoängare. Jag förstår inte hur man ska kunna komma fram till en behandlingsmetod då

Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 5