• MansonDust

Kluvna toppar

Mitt hår är verkligen slitet men jag vägrar klippa av mej 2 dm, då mitt hår nu är ner till höfterna.
    Jag klipper lite själv i topparna ungefär 1 gång/mån eller så men det ger inget resultat alls! Det är rätt okey i nån dag, sen så ser jag kluvna toppar på precis varenda hårstrå!

Tänkte köpa en hårinpackning.. kan det hjälpa att köra med en gång i veckan under ett par veckor?
    Går det att köpa i en vanlig mataffär? Hur mycket kostar det då?

Kan tillägga att jag slutat färga håret ofta också men ändå är det slitet. När jag väl färgar (mörka färger) så känns håret friskare. Kan det stämma? Ska snart färga utväxt.

• Svar på tråden Kluvna toppar
  • Katja77

Hjälper och hjälper med inpackning vet jag inte. kanske får håret lite mer glans. Är topparna kluvna så går det ju inte att laga. Tyvärr blir det ju bara mer och mer slitet när man inte klipper...

• MansonDust

Grejen är ju den att jag klipper ju. Konstigt att topparna blir kluva direkt på 4-6 dar!

• cia75

inpackning finns i matbutiker och på H&M, KICKS, Åhlens mfl. En gång i veckan är lagom.
    Hårfärgningar innehåller ofta mänga vårdande ämnen så håret känns friskare. Men i längden sliter det.
    Miljön påverkar håret mycket. Skydda det mot blåst tex...

• snobben

Du klipper för lite. Om det är mycket slitet så hjälper det inte med kanske 1 cm utan allt slitet måste bort.
    Inpackning är jättebra för håret, speciellt när du färgar det, men det tar inte bort kluvna toppar.

Lycka till med håret!

• MansonDust

Jag brukar klippa ca 2 cm, vågar inte mer. Har sparat så länge ju.

• Manda

Du måste nog kilppa mer och sen hålla efter med 3-4 veckors mellanrum och då behöver du inte kilppa nå mycket.
    K-pak finns det en hårinpaknings som heter finns hos frisörerna i galla fall där jag bor den tycker jag är toppen men svindyr runt 250 kr och du har ju så långt hår oxå, men du kan ju ha den i topparna bara.

• Katja77

När jag hade långt hår klippte jag 5-10 cm när jag toppade. inte varje månad utan när det behövdes. jag skulle råda dig att klippa bort det slitna nu. Annars äter det sig uppåt och mer och mer av håret blir slitet. det är ju synd om hela håret blir förstört och slitet!

• MansonDust

Nu har jag klippt bort ca 3-4 cm, där det var kluvet. Nu känns det mycket tjockare i topparna.. så ska jag köpa en inpackning senare & hoppas på det bästa!

• Pompelipossa

Förstår vad du menar med att inte vilja klippa mycket. Hade håret till strax nedanför midjan, men hade hållit efter det ordentligt med klippning.
    När jag stod framför spegeln och funderade kom jag fram till att jo, det är kul att ha ett långt hår. Man kan ju sätta upp, fläta etc... eller ha det hängande. Villket det oftast blev. Men, det händer inte så mycket med ett långt hår, det är liksom bara långt... och faktiskt är att någon decimeter av längden inte märks om man klipper bort, det är mer psykiskt man märker det själv. Andra ser att håret är mer levande, glansigare etc efter en genomklippning.

(Beslutade mig faktiskt för att klippa upp håret en aning o kapa det vid BH-bandet, och skaffa lugg! Det blev rätt ok, och guuud vad fort det går att tvätta *S*)

Klipp bort det slitna innan det "äter upp" håret, det blir snyggare med ett fräscht långt välskött hår, än ett långt hår med kluvna toppar...

• MansonDust

Jo jag har haft både page & lugg & uppklippt innan jag sparade ut allt till ett jämt långt hår eftersom jag trivs bäst i det & tycker det är underbart att ha ett långt svall på ryggen. Tycker det är finast eftersom alla kan ha kort men det är inte alla som kan ha långt.

Svar på tråden Kluvna toppar