Inlägg från: MansonDust |Visa alla inlägg
  • MansonDust

Kluvna toppar

Mitt hår är verkligen slitet men jag vägrar klippa av mej 2 dm, då mitt hår nu är ner till höfterna.
    Jag klipper lite själv i topparna ungefär 1 gång/mån eller så men det ger inget resultat alls! Det är rätt okey i nån dag, sen så ser jag kluvna toppar på precis varenda hårstrå!

Tänkte köpa en hårinpackning.. kan det hjälpa att köra med en gång i veckan under ett par veckor?
    Går det att köpa i en vanlig mataffär? Hur mycket kostar det då?

Kan tillägga att jag slutat färga håret ofta också men ändå är det slitet. När jag väl färgar (mörka färger) så känns håret friskare. Kan det stämma? Ska snart färga utväxt.

• Svar på tråden Kluvna toppar
  • MansonDust

Grejen är ju den att jag klipper ju. Konstigt att topparna blir kluva direkt på 4-6 dar!

• MansonDust

Jag brukar klippa ca 2 cm, vågar inte mer. Har sparat så länge ju.

• MansonDust

Nu har jag klippt bort ca 3-4 cm, där det var kluvet. Nu känns det mycket tjockare i topparna.. så ska jag köpa en inpackning senare & hoppas på det bästa!

• MansonDust

Jo jag har haft både page & lugg & uppklippt innan jag sparade ut allt till ett jämt långt hår eftersom jag trivs bäst i det & tycker det är underbart att ha ett långt svall på ryggen. Tycker det är finast eftersom alla kan ha kort men det är inte alla som kan ha långt.

• MansonDust

Nej det är ingé jobbigare än att ha ett jobbigt page-klippt hår som hänger i munnen. Mitt hår är lite lockigt också så det é ett fint svall jag har.

Har som sagt klippt mej en bra bit nu, vill ha långt hår. Alla vill inte ha kort!
    Jag ska klippa mej oftare nu & kolla noga på håret hur det ser ut.

• MansonDust

Har haft uppklippt förr, nej tack!
    Mitt hår är inte risigt liksom, det är fint men tittar man nära så såg man kluvna toppar. Nu har jag klippt det & kört med inpackning, ska göra det igen nästa gång. Än så länge verkar det funka.

Svar på tråden Kluvna toppar