Inlägg från: Anonym (ångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ångest)

Faderskapstest utan att han får veta?

Jag undrar hur det går till att göra faderskapstest och om man kan göra det utan att den testade pappan får veta det. Om det går att lämna DNA från honom typ med hårstrån han tappat eller så, utan att han behöver få veta något? Och vem pratar man med om man vill göra faderskapstest? Jag kan absolut inte prata med min barnmorska iallafall. Och hur lång tid tar det innan man får svar?

• Svar på tråden Faderskapstest utan att han får veta?
  • Anonym (ångest)

Måste man göra blodprov alltså? Jag trodde att det kanske räckte med en sån där bomullstuss på insidan av kinden... men det skulle väl iofs också vara svårt att ordna. Vem kan man ringa och fråga om sådant här då?

Om det inte går att ordna här, kanske kan man göra det utomlands på något sätt? Skicka DNAprover utomlands? Nä jag hör ju själv hur osannolikt det låter. Men min man vill absolut inte göra något test, men jag kan inte sluta grubbla på det... vet inte vad jag ska göra.

• Anonym (ångest)

Jag blev våldtagen tre veckor innan det datum BM säger att min bebis blev till. Jag gjorde VUL tidigt för att försöka lista ut när barnet blev till för att få veta om det var min man eller det andra äcklet som var pappan Då sade de att med allra största sannolikhet är det min man. Han har nöjt sig med det och vägrar nu att prata om det överhuvudtaget, men jag känner mer och mer ju närmare jag kommer förlossningen att jag behöver få veta vem som är pappa. Jag är i vecka 35 nu.

Det känns som att jag aldrig kommer att kunna lägga det bakom mig om jag inte får veta, men min man blev så himla arg när jag tog upp det med honom för ett par veckor sedan och fick mig att lova att aldrig mer prata om det. Så jag kan inte ta upp det med honom igen. Jag vet ju inte vem den andra killen var heller. Jag hoppas att barnet ska vara exakt lika min man så att det inte finns något tvivel. Men det kommer det nog alltid att finnas, i mitt huvud. Och tänk om det skulle upptäckas att min man inte är pappan om en massa år och jag då måste förklara för mitt barn....

• Anonym (ångest)

Linn84,

var vände du dig för att få göra testet? Fick ni krafsa i kinden själva eller gjorde de det på sjukhuset? Var bor i Sverige bor du, kanske är det olika på olika platser?

Annika,
    min man och min barnmorska känner varandra privat sedan förut, så jag vill inte att hon ska veta. Min man vill inte heller att jag ska prata med henne, eller nån annan för den delen... Är rädd att BM inte skulle kunna hålla masken på nästa träff om jag berättade nåt för henne.

• Anonym (ångest)

Ja jag ska leta på internet och se om jag hittar nån klinik...det känns som nån jäkla episod av Days of our lives...men det borde ju finnas nån halvskum klinik nånstans som inte är så noga...

Ananak,
    jag funderade på att göra abort men samtidigt är det något som jag moralisk och religiöst verkligen skulle ha problem med, det har jag vetat hela mitt liv. Barnet har ju inte gjort sig skyldig till nåt, och även om det skulle kunna vara våldtäktsmannens barn så skulle det ju alltid också kunnat vara min mans barn...och det skulle jag ju aldrig vilja skada. Nej jag skulle inte vilja skada barnet hur som helst, det kan ju inte hjälpa hur det blev till...

Svar på tråden Faderskapstest utan att han får veta?