• Hedebris

Kvartal1mammorna 2008 (6)

Tolfte tråden nu.. Tiden går snabbt och nu dröjjer det inte lång tid tills våra barn är två år. =)

De flesta i tråden har hängt ihop sen graviditetens början, men vi tycker det är superkul med nya ansikten i tråden. Så det är bara att skriva en rad om sig själv och kasta sig in i diskussionerna

Ni hittar alla våra 11 tidigare trådar här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m44345288.html

Trådträffen i Sthlm mars 2009:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39693354.html

Födelsedagsbarnen
    (till de mest aktiva mammorna i den här tråden)

26 jan Lilly
    4 feb M (panda)
    5 feb Milo
    6 feb Josefin
    6 feb Agaton (och Prommis)
    7 feb Troy
    10 feb Jonathan
    15 feb Liv
    17 feb Ellen
    18 feb Ida
    20 feb Enya
    25 feb Oliver och Knut
    26 feb Carl
    27 feb Elsa
    28 feb Arvid
    29 feb Vincent
    1 mars Noah
    4 Mars Emiliya
    14 mars Elliot

/Hedebris (trådmamman)

• Svar på tråden Kvartal1mammorna 2008 (6)
  • högbergarna

Tack för alla grattis!!

Fy jag e verkligen helt slut! Gör ju verkligen allt hemma nu! Ja så jag har dragit på mig rejäl nackspärr. Igår började ju dagen helvetiskt! Den fortsatte likadant!! Maken kunde bara ligga på mage o knappt ens det! Jag lagade mat o förberedde för middagen idag samt frunshbesök idag. Städade o gnodde. Sen fixade jag allt med Knuten o lade honom. Sen va det bara rakt in i garaget o bära 11 stycjken 12 kilos säckar med pellets o fylla på i pannan samt aska uyr o rengöra densamma.. Duscha såklart eftersom jag va helt sotig! Sen sov jag illa o vaknade med nackspärr... INTE kul.
    Är så orolig för maken! Han har verkligen så fruktansvärt ont!!! Å det ser verkligen inte bra ut. Han själv e så rädd o har så ont att han faktiskt gråter! DET e inte i första taget han gör det! Jag tror han måste opereras. Det värsta e att denna skada sitter i ländryggen. En steloperation där blir oftast inte lyckad!

• Evve81

Högbergarna: Men fy för att ha så ont är det någon som kollat på hans rygg?? Har han några värktabletter eller så??? Lider med honom och de flesta karlar har ju VÄLDIGT långt till tårar.

• högbergarna
    Evve81 skrev 2009-10-24 20:15:51 följande:
    Högbergarna: Men fy för att ha så ont är det någon som kollat på hans rygg?? Har han några värktabletter eller så??? Lider med honom och de flesta karlar har ju VÄLDIGT långt till tårar.
    Mm han äter morfinpreparat men det tar inte ens bort smärtan helt. Hans sjukgymnast har tagit en titt men sen blev det värre o nu kan vi inte ta oss in till stan för han kan inte sitta i bilen. Han ska kontakta läkare påm måndag. Får väl åka ambulans till VC då?? Han kan ju itne sitta så vad gör man lixom?!
  • Jen ny

Låter inte alls roligt högbergarna!

I dag har vi varit och käkat hos N's föräldrar. Fick reda på att N's bror legat sjuk där, och att han förmodligen haft svininfluensan efter att ha åkt i samma bil med en som fått diagnos. De är ju förmodligen också smittade eftersom de tagit hand om honom och ändå bjuder de hem oss dit? Nu är det väl bara en tidsfråga. Kul!

• MariaK

Tack mina vänner{#lang_emotions_heart}
    Värsta chocken har lagt sig nu........ Men fy så konstigt det känns......

Högbergarna: Men usch o fy!!!!!!!!!!! Stackare. Jag har haft mycket problem med min rygg o det är så fruktansvärt!!!!! Hoppas han får hjälp snart. Tycker nästan han skulle ringa ambulans o få bli inlagd för de smärtorna som han har klarar man inte länge....... Kram till er!!!!!!!

Nej nej inga faser nu Milo är go o glad för tillfället. Men nästan alltid när ni skrivit nått här om nån fas så hamnar han också i en sån!!!!

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Kicko

Håller med om att där är mycket frustration hos J med för att han inte lyckas förmedla sig. annars är han go och glad.
    Satte in en anons på blocket idag på vår gamla bil har inte haft tid att ta i tu med försäljningen förän nu. hade haft anonsen ute 20 min då ringde första och ända. de kom och tittade men sen har vi inte hört mer. får väll se om de hör av sig i morgon. kvinnan var beräknad om 3 dagar så det kan ju bara anledningen men troligtvis så var det bara så att de bestämde sig för att vänta, eller att det inte var rätt bil.
    får väll se {#lang_emotions_dreamer}

älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Evve81

Det här med att ändra klockan är INTE kul Våra barn vaknade före 5! Det är onödigt tidigt tycker jag.

Idag ska jag på skridskoskola med Tuva och även jag ska åka skridskor vilket var LÄNGE sedan

• högbergarna

Knut ställde nog om sig.. han vaknade kl 7:06 ny tid. Fast... han brukar kunna vakna runt 8-9 på helgerna när ingen kliver upp o stör honom!

Här sitter jag o borde duka!! Å baka äppelkaka.. Men ajg har en liten paus! Orkar inte så mycket mer!! Gästerna kommer kl 14. De får stå ut med stök för nu städas inte mer! Jag pallar inte mer!

• sthlmfilur

här går jag på hel spänn för min mens är 2 dagar sen och jag äter minipiller och jag hoppas verkligen inte jag ska vara gravid igen för ett barn varje år går inte och är jag det så litar ju ej på preventivmedel.. men jag är skräckslagen nu.. det känns bara varför..

Emiliya 080304 & Imran 090214 - yagubova.blogspot.com
  • Evve81
    sthlmfilur skrev 2009-10-25 14:58:42 följande:
    här går jag på hel spänn för min mens är 2 dagar sen och jag äter minipiller och jag hoppas verkligen inte jag ska vara gravid igen för ett barn varje år går inte och är jag det så litar ju ej på preventivmedel.. men jag är skräckslagen nu.. det känns bara varför..
    Usch då inga roliga funderingar hoppas mensen kommer snart nu då så du slipper fundera!
Svar på tråden Kvartal1mammorna 2008 (6)