• Gosevännen

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 14

    Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår fjortonde tråd!

    Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkommna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

    Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

    Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html

    Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.

  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 14
  • Gosevännen

    Välkommen till nya tråden!

    Har haft fullt upp och helt missat att tiden gått ut för förra tråden!
    Flyttade igår till vårt nya hem, en liten bostad (på vår tomt) som vi ska bo i tills vårt hus är klart!

    Var välsignade!

  • Lilloppan
    {#lang_emotions_sunny} Underbart, en ny tråd! Det har varit så lugnt på fl... snubblar in lite då och då, men skriver inte så mycket.

    Gosevännen: har ni mycket att göra med huset?

    Guds frid till er alla!
  • Mrs S E

    tack för ny tråd!! Vi ska flytta till vårt hus nästa vecka, siktar vi på. Håller på att renovera nu för fullt!

  • Blåklocka

    Det är ordning och reda på dig Gosevännen Tack för att du har fixat ny tråd. Vad roligt för er att ni har flyttat ut på bygget. När beräknas huset vara färdigt?
    Hoppas att allt är bra med alla. Själv börjar jag längta lite smått efter klara höstdagar

  • Skrippo

    Hej hej

    Har också hittat hit....
    Är ju inte barnlös längre men stannar grna kvar ändå..

    kram på er

  • Gosevännen

    Åh, det lär dröja ett tag innan riktiga huset är klart, det är faktiskt inte ens påbörjat än... Maken ska studera klart innan vi bygger huset, så tills dess får vi bo i vårt lite mindre hem, men det ska nog gå bra!

    Mrs S E: Alltid roligt att flytta, eller ja, kanske inte just själva flytten, men att få en ny bostad och skapa ett hem av det! Lycka till med allt!

    Blåklocka: Klara höstdagar har jag längtat länge efter redan Sommaren är underbar, men oj så skön jag kan tycka hösten är också, så länge solen skiner och det inte bara regnar hela tiden!

    Skrippo: Självklart får du stanna kvar! Skulle inte ni som fått eller väntar barn vara kvar, så skulle det väl bara vara jag och Lilloppan kvar, och det är ju lite trist (inget illa menat mot dig Lilloppan ) Alltid roligt med fler i tråden!

    Guds frid och välsignelse till er alla!

  • Lilloppan
    Gosevännen skrev 2009-08-13 11:37:25 följande:
    Åh, det lär dröja ett tag innan riktiga huset är klart, det är faktiskt inte ens påbörjat än... Maken ska studera klart innan vi bygger huset, så tills dess får vi bo i vårt lite mindre hem, men det ska nog gå bra! Mrs S E: Alltid roligt att flytta, eller ja, kanske inte just själva flytten, men att få en ny bostad och skapa ett hem av det! Lycka till med allt!Blåklocka: Klara höstdagar har jag längtat länge efter redan Sommaren är underbar, men oj så skön jag kan tycka hösten är också, så länge solen skiner och det inte bara regnar hela tiden! Skrippo: Självklart får du stanna kvar! Skulle inte ni som fått eller väntar barn vara kvar, så skulle det väl bara vara jag och Lilloppan kvar, och det är ju lite trist (inget illa menat mot dig Lilloppan ) Alltid roligt med fler i tråden! Guds frid och välsignelse till er alla!
    Hahaha,, jag håller med dig Gosevännen.. då blir vi ju bara två kristna som inte riktigt fått till det än.

    Jag är i full gång med p-piller nu.. ska sluta med dem på lördag, sen den 21:a blir det Menopurinjektioner.. Ska bli spännande.
  • Gosevännen

    Lilloppan: Så du börjar spruta nu redan? Det blir alltså ÄP om ca 3 veckor då? Spännande! Du finns i mina tankar och böner!

  • Lilloppan

    Hej på er!

    Ber om förbön då jag mår så dåligt inför vul idag och iofs.. hela IVF-resan.. Magen krånglar och man vet inte om det är en clostriudiuminfektion eller ett skov av inflammation... Är jätteorolig över detta... Jag väntar fortfarande på att få hem grejer att testa för infektionen.... Ska ringa idag igen..kanske jag kan åka in och göra testet där så det blir klart nån gång.. Ska ända in och göra vul idag. Det är preliminärt ÄP nästa vecka...
    Sen är jag så trött igen, trött och ledsen... Är det hormonerna som ger sig till visa tror ni? Stårpå bristningsgränsen till gråt hela tiden nu... {#lang_emotions_cry}

  • Gosevännen

    Lilloppan: Åh vännen, så du har det nu! Hormonerna kan nog ställa till med en hel del, så det är nog säkert på grund av dem du är ledsen och nere! Tror jag åtminstone!
    Tänk att det redan nästa vecka är ÄP, så fort det gått!

    Du finns i mina böner, jag ber att du ska börja må bättre, att allt ska gå bra och att du ska få känna frid och lugn inför allt!

    Många kramar till dig!

Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 14