Utbetalning av CSN?
Får man inte csn-utbetalningen förren 30 september? Får man inget för augusti då? Börjar den 17 augusti. Får man betalning varje månad?
Får man inte csn-utbetalningen förren 30 september? Får man inget för augusti då? Börjar den 17 augusti. Får man betalning varje månad?
Första utbetalningen får du efter studieintyg och registreringen kommit in. Så du bör få en omgång pengar i slutet av augusti eller början av september, sen får du i slutet av september också. Tänk på att studieförsäkran kan lämnas via nätet...
Vad är studieförsäkran?
en studieförsäkran måste skickas in till csn för att de ska veta att du börjat studera. Kan skickas in via csns hemsida när du loggat in. Den måste vara inskickat för att du ska få pengarna.
Om du loggar in på din sida på csn kan du se när du kan skicka in studieförsäkran (oftast from. en vecka innan kursen börjat) och du kan även se utbetalningsplanen där det står hur mycket du får och när du får det varje månad.
Man brukar alltid få en utbetalning efter att man registrerat sig och skickat in studieförsäkran.
Studieförsäkran= det papper man får inför varje termin som man skriver under efter att man påbörjat utbildningen, och att man intygar att man studerar i sökt omfattning
jaha, men det har jag skickat in. Det är väl det man fyller i vad man studerar, var och hur mkt procent osv. Och vilka bidrag/lån man söker. För då har jag fyllt i det och skickat in. Har fått personlig kod och läst under mina sidor att de behandlar mitt ärende. Men på ett annat ställe på csn att första utbetalningen är sista bankdagen i september så antog att man inte fick något för augusti. Men det kanske handlar om något annat. Detta är första gången jag ansöker om csn. Har bara fått "vanligt" studiebidrag förut när jag gick på gymnasiet.
Jag gjorde min studieförsäkran via internet förra veckan på måndag samt anmälde mitt konto och på fredag hade jag pengarna för augusti och den 24:e eller 25:e kommer pengarna för september.
Du får ju pengarna så fort du har skickat in din studieförsäkran. Jag börjar på fredag och räknar med att få pengar nästa vecka.
Alltså man kan inte skicka in en studieförsäkran fören man har börjat skolan. För skolan ska godkänna att du har börjat och att du går på skolan. Det är först efter första dagen i skolan du kan skicka in en studieförsäkran. Visa skolor skickar in det till csn åt en.