Inlägg från: hot fuss |Visa alla inlägg
  • hot fuss

Utbetalning av CSN?

funfactory skrev 2009-08-11 15:11:43 följande:
    Du får ju pengarna så fort du har skickat in din studieförsäkran. Jag börjar på fredag och räknar med att få pengar nästa vecka.
    man får pengarna när man lämnat in studieförsäkran OCH registrerats på kursen/programmet. tidigast 3 dgr efter registrering på kurs/program.
  • hot fuss
    funfactory skrev 2009-08-11 15:13:17 följande:
    Alltså man kan inte skicka in en studieförsäkran fören man har börjat skolan. För skolan ska godkänna att du har börjat och att du går på skolan. Det är först efter första dagen i skolan du kan skicka in en studieförsäkran. Visa skolor skickar in det till csn åt en.
    studieförsäkran kan man skicka in redan nu om man fått hem blanketten. annars gör man det lätt o smidigt på csn.se.
  • hot fuss
    funfactory skrev 2009-08-11 15:15:03 följande:
    hot fuss skrev 2009-08-11 15:13:59 följande:
    Ja? Det var ju precis det jag menade. Jag kan inte lämna in min studieförsäkran förän jag börjat skolan. Dvs kan jag skicka in den tidigast på fredag.
    du kan skicka in den nu redan som sagt. men du får inga pengar innan de registrerat dig på kursen.
  • hot fuss
    funfactory skrev 2009-08-11 15:16:54 följande:
    hot fuss skrev 2009-08-11 15:14:32 följande:
    Skolan måste först godkänna att man faktiskt har börjat skolan. Dvs man måste ju vara på uppropet.
    ja. det är då du registreras ja. men studieförsäkran kan du skicka in nu. det har inget med det att göra.
  • hot fuss

studieförsäkran handlar enbart om att du skickar in en lapp om att du kommer plugga en viss kurs o en viss tid.

• hot fuss
    funfactory skrev 2009-08-11 15:17:46 följande:
    hot fuss skrev 2009-08-11 15:16:26 följande:
    Jag kan inte göra så eftersom jag börjar första året och jag ska läsa KY och då är det lite annorlunda. =)
    skaffar du ett konto till csn.se så kan du logga in där o skicka in studieförsäkran. är inte annorlunda för att det är första året eller så.
Svar på tråden Utbetalning av CSN?