Inlägg från: kitiara |Visa alla inlägg
  • kitiara

Utbetalning av CSN?

en studieförsäkran måste skickas in till csn för att de ska veta att du börjat studera. Kan skickas in via csns hemsida när du loggat in. Den måste vara inskickat för att du ska få pengarna.

Om du loggar in på din sida på csn kan du se när du kan skicka in studieförsäkran (oftast from. en vecka innan kursen börjat) och du kan även se utbetalningsplanen där det står hur mycket du får och när du får det varje månad.

• kitiara
    funfactory skrev 2009-08-12 10:30:33 följande:
    Så här står det när jag loggar in på CSN ang. min studieförsäkran: "För att du ska kunna få studiemedel måste du lämna en studieförsäkran inför varje studieperiod (termin). Du kan inte lämna din studieförsäkran här (Via internet alltså). Du har i stället fått blanketten "Studieförsäkran/skolans intygande" tillsammans med ditt beslut. Beslutet hittar du i Mina meddelanden i menyn till vänster. Både du och skolan ska skriva under blanketten innan du skickar in den till CSN."
    Då är det så du ska göra. Det kan vara olika om man ska läsa på högskola, komvux eller KY och det kan även vara olika beroende på skola med. Gör som det står på csns sida så blir det bra. Pengarna kommer i slutändan, så fort alla papper är klara och inskickade dit de ska.
  • kitiara

Vad bra. Hoppas det kommer gå bra i skolan för dig!!

• kitiara

Själv börjar jag inte förrän första veckan i september. Ska läsa halvtid på distans och bygga på min utbildning lite. Får se hur det går med självdisciplinen när man är hemma och studerar.

Svar på tråden Utbetalning av CSN?