• Pico

Sthlmsträffar för TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007, del 10

Jag hittade hit först nu... {#lang_emotions_embarassed}

Jag vill jättegärna hänga med den 31:a!! Ska kolla läget och återkomma. Någon som har en sängplats över?

Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Pico

Hmmm, sitter här och funderar.... (Har inte pratat med maken än).
    Jag tänker om vi kanske åker ner hela familjen, vad säger ni om en tvillingträff på dagen följt av en mammamiddag på kvällen?? Det skulle vara roligt att träffa era barn oxå, det var ett tag sen nu.

• Pico

Maken var "sådär" på idén om att åka ner och ha tvillingträff. Ja själva träffen var han inte emot utan främst att åka ner till Sthlm (han pendlar ju ner o jobbar 4 dgr/v), han vill helst av allt bara vara hemma nu för tiden. Sen blev problemet m husrum (tack för erbjudandet Frida) kombinerat med att träffa vänner. De flesta av våra vänner i Sthlm är trångbodda och har små barn så det är inte helt lätt att komma och invadera med två små vildbattingar... Men jag ska göra ett sista försök att bearbeta honom i frågan.

Men jag vill fortfarande komma på middagen, återstår bara lite praktiska arrangemang att lösa.

• Pico

Jag befinner mig i Sthlm i morgon med smådamerna. Någon som vill träffas??

• Pico

Vad tråkigt att ni har däckat hela familjen Frida! Hoppas att det ordnar sig så du kan åka!

Jag har bearbetat maken så han är inte emot att åka till Stockholm nästa helg på tvillingträffen! Då var det boendet som var nästa "stolpe". Står erbjudandet kvar om lägenheten i Bromma Frida?? Var lokalen ledig hos er Basse?

• Pico

Det visade sig nu att ingen av våra närmaste vänner är hemma den helgen och det i kombination med att inte ha någonstans att bo leder till att det nog bara blir jag som kommer till mammamiddagen i så fall. Men behovet av en sovplats kvarstår.

• Pico

Tack Ina!! Glömde bort ditt erbjudande, sorry. {#lang_emotions_embarassed} Jag tackar ödmjukast ja till er extrasäng.

Så tjejer, var och när ska vi träffas?? Det kan ju behöva bokas när vi kommer så många en lördagkväll. Kanske libanesiskt denna gång?!

• Pico

Blir det någon mammamiddag tjejer?? Jag behöver boka tåg- el bussbiljetter.

Vi kommer inte på någon tvillingträff på dagen iom att jag kommer själv, tyvärr. Jag röstar för libanesiskt denna gång.

• Pico

Bra! Då bokar jag biljetter i morgon.

Ina: Kan inte du inboxa mig ditt mobilnr?

• Pico

Jag har sms:at lite med Yret och hon hälsar att hon har det jättebra på hälsohemmet. Hon vill gärna komma på lördag om hon "kommer loss" från familjen. Hon vill i så fall gärna gå på Mongoliska stället igen eftersom hon går på strikt diet och där skulle det funka för henne att äta. Jag vill jättegärna träffa Yret om hon kommer och jag äter mycket hellre Mongoliskt om jag får träffa Yret! Eller vad säger ni andra?

• Pico

Ina: Nej inte var det väl den..?!

• Pico

Bravo Ina!!

Smsade med Yret idag igen och hon kommer men stannar bara en liten stund, sen ska hon hem till familjen. Men jättekul att hon tittar förbi!!

• Pico

Romanova: Synd! Hoppas att vi ses nästa gång.

Komandiva och Anna X: Jaaa, vad roligt att ni (ev) oxå kommer!!

Jag hoppar på bussen kl 10.55 i morgon, ser verkligen fram emot att träffa er allihop! Ni är många som har mitt mobilnr ifall det skulle vara ngt, annars ses vi i morgon.

Pöss o kram!

• Pico

Åh vad synd att du inte kan komma Sara Jane! Det var länge sen vi träffades nu. Kram iaf!

• Pico

1000 tack för en jättetrevlig kväll!! Det är så roligt och trevligt att få sitta och prata med er om allt mellan himmel och jord. Alla som inte var där var saknade! Och självklart ska vi göra detta oftare än en gång om året! Jag ska verkligen försöka hänga på. Och det vore kul att ses med barnen oxå, det har helt klart hänt massor sen sist (för oss var det 2-årskalaset hos Anna).
    Massor av kärlek och kraft till dig Yret i det som väntar dig i morgon! {#lang_emotions_heart}

Jättekul att Linusida dök upp oanmäld! Insåg att vi inte har setts sen första tvillingträffen i Gröndal i mars 2007... Så det var på tiden!

TACK Ina för husrum och jättetrevligt sällskap! {#lang_emotions_flower} Det var så kul att se dina tjejer och hur mycket som är samma som här hemma. Hoppas att ni kommer förbi nästa gång ni åker till Hälsingland!

Svar på tråden Sthlmsträffar för TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007, del 10