• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

Hej på er,

Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.

BF 6/12, det blir en pojke.
  • Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5
  • plupp06

Skickar en STOR puss och kram till er, ni är så otroligt gulliga som bryr er! Känner mig på mycket bättre till mods nu, mycket tack vare er.

• AnkieG

Estra: Det kommer nog att gå jättebra för dig för detta är ju en lyckotråd..

Är det någon som har stora problem med svullna fötter och ben?
    Tyckte att jag har glidit genom den här graviditeten nästan på ett räkskal med väldigt få problem men nu!!!
    Mina fötter och ben är enorma och jättesvullna, använder ju stödstrumpor men mannen är helt förstörd när han får dra av dem på kvällarna och ser hur de stasar åt.

Ska ju till BM nästa vecka och kollar ju då naturligtvis äggvitan men ändå....
    Det till och med stramar i knäveckan och mina lår ska vi inte tala om haha.

• AmelieS

Estra, skönt att blödnigen avtagit och att du känner dig lugnare nu. Allt kommer att gå bra ska du se.

Pricken, jag håller med om att detta är en fin tråd med underbara människor. Det är till stor hjälp att prata med andra som går igenom samma sak. Den behandling vi går igenom är ju ganska ovanlig så det är skönt att möta andra som vet vad det handlar om.

Anki, det låter jobbigt det du råkat ut för. Skönt att du ska till BM snart så dina värden blir kollade.

Själv försöker jag börja acceptera att jag är gravid och att det kommer att gå bra. Skulle vilja köpa en gravidbok. Någon som har tips på bra böcker?

Hoppas ni får en fin söndag!

• Emmylou

Hej på er!

Estra- Håller tummarna att allt är som det ska. Bra tecken att blödningen har avstannat. Har en kompis som tröstade mig när jag fick min blödning. Hon har haft flera missfall olika långt in i grav. Hon sa att man märker om man har missfall & att då blöder det inte en liten stund utan då rensar kroppen ut något & det märks.

AnkieG- Svullna fötter har jag stoor erfarenhet av. Jag hade också kompressionsstrumpor & hade bara 1 par skor jag kunde använda- ett par gympaskor som är som tofflor nu Tror dessutom jag fått större fötter på kuppen. Ett par vinterskor som var lite i tightaste laget innan är nu alldeles för små. Min kusin fick också större fötter under grav. Så kan det gå.

Min mamma har sovit över. Vi har gått på långpromenad i regnet & ätit god lunch. Adam sover fortfarande som en stock i vagnen (till mormors stora förtret som snart ska åka hem). I kväll kommer maken hem frånm Åland.

Sållar mig till skaran "tack för denna tråd". Underbart att ni finns allihop!

Sköt om er! Kram

• Bette

Hej på er,

Skönt att höra att alla mår bra. Bra att du ska till bm nästa vecka Ankie. På mig kollar de urinen varje gång och det har varit bra hela tiden, samt att blodtrycket ligger helt normalt. Jag tycker också att det känns underbart att ni i den här tråden finns så man kan vädra erfarenheter osv även fast inte alla av oss gjort ÄD i Sverige så är vi i ungefär samma ålder vilket känns bra.

Hoppas att ni alla får en riktigt skön söndag

Går in i vecka 35 imorgon den 26/10
  • Pricken76

Ankie: Välkommen in i Klubben för stora fötter. Jag har lånat ett par skor av en kompis som har en storlek större. Har kört med stödstrumpor sedan v 20, var rädd för att få åderbråck Har inte fått några ännu, skönt. Känns som att hela min kropp är mer eller mindre svullen. Ska bli skönt att pinka ut alla vätska snart.

Inte en enda liten värk eller mol i sikte.... i morgon går jag in i vecka 40. Ska inte klaga alls, men det vore skönt om den kom ut typ på onsdag eller nått. Men jag lär nog gå över... Men det kan ju bli en upplevelse det med.

Ha det bra girls.

• plupp06

Ankie: låter inte alls kul med svullna fötter och ben, lite svårt att sätta miug in hur det känns, men jag glömmer inte hur mina fötter och vader såg ut efter en 30 timmars bussfärd, not fun kan jag säga.

Emmylou: Låter ju lagom kul med en promenad i regnet ...du verkar vara så hurtig!

Pricken: du är snart inne på övertid nu då

Amelie: Förstår om du har svårt att ta in att du är gravid, jag tror fortfarande varje morgon när jag vaknar att jag bara drömt allt.

Bette: Skönt att allt är bra med dig och parveln i magen

Jag mår fruktansvärt illa och känner mig som jag har en ordentlig bakfylla, allt började i fredags efter den hemska stora blödingen. Antigen har jag åkt på någon magsjuka annars är det gravidsymptom, ärligt talat vet jag faktiskt inte vilket. Jag kan inte äta mat, äcklas av bara tanken på mat samtidigt som jag är jättehungrig. Är rädd att jag kommer tappa i vikt , något jag absolut inte vill då jag redan är så smal.

• Bette
    plupp06 skrev 2009-10-25 19:54:14 följande:
    Ankie: låter inte alls kul med svullna fötter och ben, lite svårt att sätta miug in hur det känns, men jag glömmer inte hur mina fötter och vader såg ut efter en 30 timmars bussfärd, not fun kan jag säga. Emmylou: Låter ju lagom kul med en promenad i regnet ...du verkar vara så hurtig! Pricken: du är snart inne på övertid nu då Amelie: Förstår om du har svårt att ta in att du är gravid, jag tror fortfarande varje morgon när jag vaknar att jag bara drömt allt. Bette: Skönt att allt är bra med dig och parveln i magen Jag mår fruktansvärt illa och känner mig som jag har en ordentlig bakfylla, allt började i fredags efter den hemska stora blödingen. Antigen har jag åkt på någon magsjuka annars är det gravidsymptom, ärligt talat vet jag faktiskt inte vilket. Jag kan inte äta mat, äcklas av bara tanken på mat samtidigt som jag är jättehungrig. Är rädd att jag kommer tappa i vikt , något jag absolut inte vill då jag redan är så smal.
    Det är gravidsymtom, du är inte magsjuk.

Bette
  • geten

Hej tjejer!!

"Mensen" kom i fredags efter det att jag slutade med vaggisarna i tisdags...
    ... men jag har en liten fundering.
    Det är så att jag hade en fruktansvärd mensvärk i fredags och sen kom det ut en klump stor som en pingisboll...
    ...funderar på om det faktiskt var så att det var ett supertidigt mf, bara det att jag inte blödde ut det förens jag slutade med vaggisarna.
    Hade ju massor av gravsymptom och tyckte mig se ett mycket,mycket svagt plus första gången jag testade men sen blev det ju bara minus........
    Man kanske kan få så stora klumpar ändå??? Jag har aldrig fått det innan i varje fall.

• Bette
    geten skrev 2009-10-26 09:49:04 följande:
    Hej tjejer!! "Mensen" kom i fredags efter det att jag slutade med vaggisarna i tisdags... ... men jag har en liten fundering. Det är så att jag hade en fruktansvärd mensvärk i fredags och sen kom det ut en klump stor som en pingisboll... ...funderar på om det faktiskt var så att det var ett supertidigt mf, bara det att jag inte blödde ut det förens jag slutade med vaggisarna. Hade ju massor av gravsymptom och tyckte mig se ett mycket,mycket svagt plus första gången jag testade men sen blev det ju bara minus........ Man kanske kan få så stora klumpar ändå??? Jag har aldrig fått det innan i varje fall.
    Det kan mycket väl vara så. Hoppas att er frysis är det som leder till graviditet för er.

Kram

Bette
Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5