• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

Hej på er,

Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.

BF 6/12, det blir en pojke.
  • Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5
  • AmelieS

Hej alla,

Idag när jag var på toa hade jag fått en liten liten svagt rosa flytning i trosan. Det kom inget på pappret. Det är första gången jag har något som liknar blod sedan sista mensen i augusti. Vet inte vad det kan vara, men hoppas det finns en naturlig förklaring. Har ännu inte börjat trappa ner på hormonerna. Lite orolig blir man men hoppas allt är lugnt.

Pricken, vi vill inte heller ta reda på könet, om vi kommer så långt.
    Jag ska absolut skicka igångsättningstankar till ert barn!

Emmy, förstår att det är svårt att klä bebisen rätt. Har ofta funderat på hur man gör, men att känna i nacken låter smart.

Ha en skön kväll alla!

• Bette
    AmelieS skrev 2009-10-20 17:35:35 följande:
    Hej alla, Idag när jag var på toa hade jag fått en liten liten svagt rosa flytning i trosan. Det kom inget på pappret. Det är första gången jag har något som liknar blod sedan sista mensen i augusti. Vet inte vad det kan vara, men hoppas det finns en naturlig förklaring. Har ännu inte börjat trappa ner på hormonerna. Lite orolig blir man men hoppas allt är lugnt. Pricken, vi vill inte heller ta reda på könet, om vi kommer så långt. Jag ska absolut skicka igångsättningstankar till ert barn! Emmy, förstår att det är svårt att klä bebisen rätt. Har ofta funderat på hur man gör, men att känna i nacken låter smart. Ha en skön kväll alla!
    Ta extra progesteron vaggis det brukar fungera, det är vanligt med spottings precis i början av grav. Men om du är jätteorolig åk in och gör ett vag ultraljud.

Bette
  • plupp06
    AmelieS skrev 2009-10-20 17:35:35 följande:
    Hej alla,Idag när jag var på toa hade jag fått en liten liten svagt rosa flytning i trosan. Det kom inget på pappret. Det är första gången jag har något som liknar blod sedan sista mensen i augusti. Vet inte vad det kan vara, men hoppas det finns en naturlig förklaring. Har ännu inte börjat trappa ner på hormonerna. Lite orolig blir man men hoppas allt är lugnt.
    Även jag har idag harf lite brunaktiga flytningar idag, men som Bette säger är det vanligt i början.
  • Pricken76

Amelie & Estra: Både jag och Emmylou hade blödningar i början av graviditeten. Det är helt normalt, men självklart så blir man skraj att något ska vara fel.

Ta en extra proggis som Bette säger.

Lycka till båda två.

• AmelieS

Tack alla för snabbt svar. Jag känner mig som vanligt annars, ömma bröst illamående osv så jag hoppas att allt är bra. Inga fler konstiga flytningar idag.

Kram.

• geten

Pratade med sköterskan igår och bara min "riktiga" mens kommer före 1 december så hinner vi göra fet innan jul!!!

Ligger hemma med migrän idag.... säkert alla spänningar efter denna ruvningen som släppt, typiskt mig när det varit något påfrästande som sedan passerat då kommer den förbaskade migränen!! Men bara jag ligger still så brukar det gå att uthärda.

• Bette
    plupp06 skrev 2009-10-20 18:55:00 följande:
    Även jag har idag harf lite brunaktiga flytningar idag, men som Bette säger är det vanligt i början.
    Jag hade bruna spottings första veckorna, extra progesteron är bra att ta då.

Bette
  • Emmylou

Hej på er!

AmeileS- som Pricken skrev så hade vi båda två blödningar tidigt i grav. Jag fick färskt blod & var helt säkert på att det var början till missfall. Men det löste sig ju alldeles utmärkt

I dag har vi varit på en långpromenad med en kompis & hennes lilla dotter. PoP-overallen är toppen! Han var perfekt varm efter promenaden i går, så i dag behövde jag inte känna i nacken heela tiden..

I går plockade jag in några av de sista äpplena efter höstens skörd & gjorde äpple/aprikos- pure som Adam ska få sen när han börjar med smakportioner. Blev supergott! Nu ligger många små portioner i frysen. Tycker inte han om det så tar jag gärna på gröt i stället. Ambitioner att bli en riktig sylta & safta- mamma

Nu vaknar A ute i vagnen. Hej Hopp

• Pricken76

Geten: Vilken bra nyhet. Då får du se till att mensen kommer helt enkelt. Har man benägenhet att få migrän så är det väl klart att den kommer nu när allt är "över". Hoppas det känns bättre nu.

Emmy: Vad duktig du är. Jag vill också göra egen mat om jag orkar. Då vet man vad pyret får i sig. Även om jag säkert tror det kommer slinka ner en hel del barnmatsburkar under åren.

• AmelieS

Hej på er!

Idag är inte en bra dag för mig. Har fått en pytteliten mörkt röd flytning igen, och sedan känns det som att symtomen har försvunnit. Nu är jag orolig på riktigt, fastän jag har lovat mig själv att jag inte ska reagera så här. Har också nåt som liknar svag mensvärk. Jag har ringt och fått en tid för kontroll på fredag så det är bara att härda ut tills dess, om inte det kommer en störtblödning, då får jag ju åka in direkt.

Hoppas er dag varit bättre!

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5