• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

Hej på er,

Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.

BF 6/12, det blir en pojke.
  • Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5
  • Emmylou

Hej allihop!

Pricken-vad jobbigt med värken. Hoppas verkligen att det inte blir tidig bebis!

I dag var vi på mitt jobb & hälsade på. Jag fasade för hur det skulle gå då Adam var ledsen om han inte fick ligga vid bröstet hela dagen innan vi gick. Men väl på jobbet var han exemplarisk, kollegorna var förundrade över hur lugn & social han var. Han lever ut sitt innersta med mamma, det är bra- det måste betyda att han känner sig trygg med mig

Hinner inte med mycket just nu, jag skrev ju iofs i går, men det hör inte till vanligheterna att jag hinner kika in här så ofta. Men, ni ska veta att jag tänker på er! Nu vaknar A. Hej Svejs!

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-08-27 16:56:32 följande:
    Bette: Vart läste du att det inte kommer förrens nov/dec? Det skulle vara sååå skönt om det kommer efter man fått barn, så slipper man ta ställning. Toppen att du jobbar på infektion-då har ni stenkoll på all info. Vi tackar för all kommande uppdatering. Haf molvärk i magen idag igen( höll i sig en sisådär 5 timmar), inte alls kul . Om man visste att det skulle vara så så behöver man ju inte oroa sig. Men det vore inte så kul att få bebis i vecka 32 liksom. Ska nog ringa mvc i morgon och kolla läget.
    Jag läste i Svenska Dagbladet att vaccinet säkert kommer att dröja då de håller på att testa det nu och att det säkerligen inte kommer ut förens november/december. Jag menar då kan ju vi vaccinera oss när vi fått bebbarna, det är ingen fara att vaccinera sig när man ammar.

Bette
  • Hinos

Jag var och skrev in mig hos barnmorskan idag och hon sa att de uppgraderat influensen till måttlig idag så man kanske åker på att vaccinera sig iaf. Tycker doktorn det så gör jag det annars inte...

• Pricken76

Inte är det lätt att veta hur man ska tänka vad det gäller influensan.
    Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa tidigare, känns som att det mest är till för gamla skrupliga och kroniskt människor. Men men...vi får se.

Ringde MVC idag ang sd, fick en läkartid om 10 dagar.... Om jag vill kolla upp ngt tidigare så är det förlossningen som gäller. Så nu ska jag istället bara ta det lugnt.

Hinos: Härligt med inskrivning Vilken vecka?

Emmy: Skönt att han visade upp sin fina sida i dag på jobbet. Det är precis så man vill att det ska vara. Hoppas alla spritade sig väl innan dem tog på honom

Skönt med fredag, nu ska jag slappa.

• Hinos

8+ hoppas det går fort nu för jag vill inte må illa längre... ska få jobba halvtid nu i början och det känns bra

• Bette

Hur mår ni alla, hoppas att ni mår gott och att magarna växer så det knakar. Emmylou jag hoppas att det går riktigt bra med lilla Adam. Vår lillkille i magen sparkar mer och mer, det är så härligt.

Soliga hälsningar{#lang_emotions_sunny}

Bette

• Pricken76

Snart har ännu en vecka gått, vad fort det tickar på nu.
    Sd fortsätter, i princip så är magen spänd jämt när jag rör mig. Rör mig i snigel fart. Ser nog rätt roligt ut. Känns dock inte alls roligt. Längtar sååå efter att kunna jogga igen.
    Bebben mår bra och bökar runt. Älskar att trycka på revbenen, vilket inte är lika kul för mig.

Bette: Hur är det med din högra hand?

Hur mår ni andra?

Ha det fint/P

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-09-03 18:31:23 följande:
    Snart har ännu en vecka gått, vad fort det tickar på nu. Sd fortsätter, i princip så är magen spänd jämt när jag rör mig. Rör mig i snigel fart. Ser nog rätt roligt ut. Känns dock inte alls roligt. Längtar sååå efter att kunna jogga igen. Bebben mår bra och bökar runt. Älskar att trycka på revbenen, vilket inte är lika kul för mig. Bette: Hur är det med din högra hand? Hur mår ni andra? Ha det fint/P
    Min högra hand är inte bra, den gör ont mest hela tiden och domnar bort. Nu jobbar jag bara halvtid fram till och med den 9 oktober, då går jag på havandeskapspenning.

Min lillkille rör sig mycket, men han har sina lugna perioder, tror att han växer då.

Bette
  • Pricken76

Bette: Vad skönt med 50%. Men vad jobbigt att du har ont. Skönt att du får havandeskapspenning ivarje fall. Det är skönt att det inte är aktivitet i magen hela tiden. Någon gång måste den ju sova oxå och växa så klart.

Ha en riktigt skön helg nu. Jag ska bara slappa och läsa profylaxboken Ska bli så skönt att bara ta det lugnt.

• AnkieG

Bette: inte kul att ha ont, hoppas att det blir bättre nu när du gått ner i tid.

Här är det full rulle med packning, men jag är jätteduktig och lyfter inget tungt. Har precis som Bette lugna perioder mellan intensiva sparkar.
    Däremot har jag fått svullna fötter vilket jag inte har haft förut...

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5