• NåFränt

Växtvärk som vuxen, Normalt?

Hej jag undrar det rubriken anger..

Är det normalt att ha växtvärk i ben och armar som vuxen?

• Svar på tråden Växtvärk som vuxen, Normalt?
  • Fotavtryck

nä, kände oxå så för ett år sedan, men det var inte växtvärk sa läkaren,

Det är ett tecken på att kroppen vill vila en stund och kanske behöver lite vitaminar.

Gå till din husläkar o ta prover för att få bra balans i kroppen.

• Allies

Jag brukar få det ibland i benen. Vet dock inte om det är växtvärk men det känns precis som det

• NåFränt

Ja, det jag har känns också precis som växtvärk, men då är det kanske inte det då.. Märkligt.

Men jag har nyligen, sedan 1½ månad tillbaka ätit en blandning av de flesta vitaminerna varje dag.
    Så kan det bero på annat än vitaminbrist?

Kanske ska höra med läkare då..

• Jesster

Jag får "växtvärk" i benen och ibland ont i lederna när jag har ägglossning.

Den som söker han finner - www.google.se
  • NåFränt

Ok, men ägglossning har jag inte nu.. Inte sist jag hade växtvärk heller.

Men har googlat lite o läst era svar o kommit fram till att jag ska iaf ringa vårdcentralen och rådfråga. För har känt mig väldigt trött också de senaste åren.. Kanske är något som inte står rätt till i kroppen.

tack för svar!

• Lunae

Om man har inflammerade/irriterade/överansträngda benhinnor kan det kännas som växtvärk

• After Forever

Jag får också så i både ben och armar ibland. Mest armarna. För min del handlar det INTE om någon vitaminbrist eller liknande då jag precis kollat upp det.

• NåFränt
    Lunae skrev 2009-08-12 13:24:39 följande:
    Om man har inflammerade/irriterade/överansträngda benhinnor kan det kännas som växtvärk
    Okej, det har jag känt av i yngre ålder. Kändes nästan lika.. Men detta känns mer som växtvärk..
    Och så har jag känt i armen också så..
  • NåFränt

After Forever skrev 2009-08-12 13:25:51 följande:

Jag får också så i både ben och armar ibland. Mest armarna. För min del handlar det INTE om någon vitaminbrist eller liknande då jag precis kollat upp det.
    Ok, har du kollat upp värken då?
    Har svårt att tro att jag har vitaminbrist också, då jag är flitig med mina supervitaminer nu för tiden..
  • Allies

Jag tror inte heller att det handlar om någon vitaminbrist för mig eftersom jag äter vitamintillskott. Jag tror snarare att det handlar om nån form av träningsvärk, nån nerv som kommer i kläm elller att kroppen är trött.

• After Forever

Nä har inte kollat upp, har det inte ofta alls heller så, har haft flera flera år och har inte dött än så och är frisk.

• NåFränt

Kan tydligen finnas många orsaker då. Troligtvis inget att oroa sig över.

men tillsammans med mina andra små bek ymmer så ska jag iaf höra mig för.

• After Forever

Ja men det är ju lika bra om du har andra besvär med.

• kidzo

Hej, jag har i perioder haft samma problem. Jätteont i benen, särskillt på kvällen vid sovadags. Det har varit hanterbart, värk som varit irrirerande. Men det blev värre förra våren då jag verkligen fick pinvärk, kunde inte sova.

Allt var bra hos doktorn, värdena var bra. Det enda som vi kunde komma på är att det är värre runt mens och på så sätt kom läkaren fram till att jag kanske samlar vatten. Och det stämmer, jag har svullna ben. Fick vattendrivande medicin som hjälpte lite men jag ville inte äta medicin resten av livet, efter kuren kom värken tillbaka direkt.

Det som faktiskt gjort att jag blivit i stor sätt helt bra, sedan i höstas är att jag dragit ner på kolhydrater. Framförallt vetemjöl.
    Jag testade av en slump, och sedan har jag läst att man samlar vatten av kolhydrarer (om man äter gi så tappar man vatten iaf) så det verkar som doktorns teori var rätt.

Jag har även ätigt magnesium och det hjälpte ganska snabbt mot värlen. Men inte förrän jag slutade med vetemjöl försvann detta! Tog ett par månader.

Så mina heta tips är, tillskott av magnesium och vätskedrivande teer, lågkolhydrat kost.
    Inge vetemjöl.

Men läkarbesök först, det kunde visst vara alla järnbrist.

Svar på tråden Växtvärk som vuxen, Normalt?