Växtvärk som vuxen, Normalt?
Hej, jag har i perioder haft samma problem. Jätteont i benen, särskillt på kvällen vid sovadags. Det har varit hanterbart, värk som varit irrirerande. Men det blev värre förra våren då jag verkligen fick pinvärk, kunde inte sova.
Allt var bra hos doktorn, värdena var bra. Det enda som vi kunde komma på är att det är värre runt mens och på så sätt kom läkaren fram till att jag kanske samlar vatten. Och det stämmer, jag har svullna ben. Fick vattendrivande medicin som hjälpte lite men jag ville inte äta medicin resten av livet, efter kuren kom värken tillbaka direkt.
Det som faktiskt gjort att jag blivit i stor sätt helt bra, sedan i höstas är att jag dragit ner på kolhydrater. Framförallt vetemjöl. 
Jag testade av en slump, och sedan har jag läst att man samlar vatten av kolhydrarer (om man äter gi så tappar man vatten iaf) så det verkar som doktorns teori var rätt.
Jag har även ätigt magnesium och det hjälpte ganska snabbt mot värlen. Men inte förrän jag slutade med vetemjöl försvann detta! Tog ett par månader.
Så mina heta tips är, tillskott av magnesium och vätskedrivande teer, lågkolhydrat kost. 
Inge vetemjöl.
Men läkarbesök först, det kunde visst vara alla järnbrist.