• Rödtott

Var leker man i Bredäng?

Jag är nyinflyttad i Bredäng och har varit runt på lekplatser i området, men alla sandlådorna ekar tomma.. Min tös är 17 månader och väldigt sugen på att träffa andra småttingar, men vi är oftast helt själva ute. Ni som bor i Bredäng (eller i närheten) med småbarn: Var leker ni?

Där vi bodde förut hade vi en park utanför huset där det alltid var ganska mycket småbarn i sandlådan. Vore kul att hitta något liknande här.

/ Mamma till Iris

• Svar på tråden Var leker man i Bredäng?
  • mamita

Jag växte upp i Bredäng och det finns massor med parker där, vet inte om plaskis finns kvar, men då fanns det en plaskdamm som på sommaren alltid var full med barn.

Ta reda på vart närmsta öppna förskola finns, där kommer du att kunna knyta kontakter med andra föräldrar, kanske byta nr och ses i parker.

Skärholmen ligger ju nära, där finns ju trollskogen som är ett kul lekställe för barn.

• Rödtott

Tack för tipset om trollskogen! Det ska vi kolla upp.
    Jo, parker finns det gott om mellan husen här.. det är barnen som saknas Plaskdammen finns kvar, men nu är det ju snart höst och dessutom var det fullt med glas där sist vi var där. Vi är nyinflyttade från Göteborg och hade jättebra öppen förskola och parker där, men nu börjar vi jobba så vi är mer ute efter lite spontan lek utomhus.

• Rödtott

Det är skönt att bara kunna gå ner till nån park någon timme och hänga med andra barn och föräldrar ibland.

• Pinky81

Öppna Förskolan i Sätra är jätte fin, där är det mycket större barn iofs men förskolan där jag själv jobbar går dit flera gånger i veckan med både stora å små barn!
    Man kan gå in å fika, värma mat å besöka toalett eller leka ute i parken, där finns det även djur att titta på!

Jag har själv varit mamma ledig nu å besöker AspuddsParken flitigt... den kan jag rekomendera även om man måste åka Tbana om man inte vill gå en bit!!! Där e det garanterat mycket barn varje dag, hela dagarna =)

Lycka till

/Pinky81

• Pinky81
    Pinky81 skrev 2009-08-12 21:15:06 följande:
    Öppna Förskolan i Sätra är jätte fin, där är det mycket större barn iofs men förskolan där jag själv jobbar går dit flera gånger i veckan med både stora å små barn!Man kan gå in å fika, värma mat å besöka toalett eller leka ute i parken, där finns det även djur att titta på!Jag har själv varit mamma ledig nu å besöker AspuddsParken flitigt... den kan jag rekomendera även om man måste åka Tbana om man inte vill gå en bit!!! Där e det garanterat mycket barn varje dag, hela dagarna =)Lycka till/Pinky81
    glömde skriva att parken i Sätra kallas Kulan ;)
  • 08 mamma
    Pinky81 skrev 2009-08-12 21:15:06 följande:
    Öppna Förskolan i Sätra är jätte fin, där är det mycket större barn iofs men förskolan där jag själv jobbar går dit flera gånger i veckan med både stora å små barn!Man kan gå in å fika, värma mat å besöka toalett eller leka ute i parken, där finns det även djur att titta på!Jag har själv varit mamma ledig nu å besöker AspuddsParken flitigt... den kan jag rekomendera även om man måste åka Tbana om man inte vill gå en bit!!! Där e det garanterat mycket barn varje dag, hela dagarna =)Lycka till/Pinky81
    Får vem som helst besöka aspuddsparken eller måste man vara medlem där, för det är väl den dom har lite djur och sånt?
  • Pinky81

Alla får besöka Aspuddsparken!!!

Det är en stor park med klätterställningar, gungor, 2 inhängade parker för mindre barn, en stor plasdamm, djur man får klappa ibland å sen ett cafe med toa/skötrum, micro, lekrum å man kan köpa allt från saft å kaffe till glass å piroger å bakverk!!!

Jätte jätte fint å man kan spendera en heldag där!!!

/Pinky81

• Mamma till bröderna bus
    Rödtott skrev 2009-08-12 17:47:00 följande:
    Jag är nyinflyttad i Bredäng och har varit runt på lekplatser i området, men alla sandlådorna ekar tomma.. Min tös är 17 månader och väldigt sugen på att träffa andra småttingar, men vi är oftast helt själva ute. Ni som bor i Bredäng (eller i närheten) med småbarn: Var leker ni? Där vi bodde förut hade vi en park utanför huset där det alltid var ganska mycket småbarn i sandlådan. Vore kul att hitta något liknande här. / Mamma till Iris
    jasså, ni har kommit på plats nu =)

Nä jag vet, ungarna här i bredäng verkar inte vara ute, vi brukar vara i aspudden eller kulan eller ovanför plaskdammen.. trollskogen har konkat så där är det stängt.. Vid taskigt väder har vi åkt till heron, bara att gå runt och titta och pilla på spelmaskinerna är tillräckligt..
  • Rödtott
    Pinky81 skrev 2009-08-13 20:38:07 följande:
    Alla får besöka Aspuddsparken!!!Det är en stor park med klätterställningar, gungor, 2 inhängade parker för mindre barn, en stor plasdamm, djur man får klappa ibland å sen ett cafe med toa/skötrum, micro, lekrum å man kan köpa allt från saft å kaffe till glass å piroger å bakverk!!!Jätte jätte fint å man kan spendera en heldag där!!!/Pinky81
    Det låter underbart! Tack för tipset Aspudden är ju nära och bra. Det är svårt att hitta de där smultronställena bara genom att vandra runt - jättebra med tips.
  • Rödtott
    Mamma till bröderna bus skrev 2009-08-13 21:45:02 följande:
    jasså, ni har kommit på plats nu =) Nä jag vet, ungarna här i bredäng verkar inte vara ute, vi brukar vara i aspudden eller kulan eller ovanför plaskdammen.. trollskogen har konkat så där är det stängt.. Vid taskigt väder har vi åkt till heron, bara att gå runt och titta och pilla på spelmaskinerna är tillräckligt..
    Japp! Nu är vi installerade Idag var vi på leklandet abrakadabra (tror jag det heter) i Skärholmen. Det var helt ok, några barn och mycket att utforska för en liten 1,5-åring. Konstigt det där med ungarna häromkring.. men men vi var kanske lite bortskämda förut med populär park precis utanför fönstret Aspudden låter bra tycker jag, sen kanske vi ses ovanför dammen nån dag. Vi ska börja inskolning däromkring på måndag
  • Rödtott

Är det förresten någon som vet hur bredängs simhall är? Finns det Babybassäng? Babysim kanske?

Rödtott- jag ser den aldrig öppen.. tror inte man kan gå dit som privatperson.. då har du skärholmen istället. men tror inte de har babysim.. men är osäker.. ska ni gå på gula dagiset som ligger brevid parken?

• Rödtott
    Mamma till bröderna bus skrev 2009-08-15 10:28:25 följande:
    Rödtott- jag ser den aldrig öppen.. tror inte man kan gå dit som privatperson.. då har du skärholmen istället. men tror inte de har babysim.. men är osäker.. ska ni gå på gula dagiset som ligger brevid parken?
    Märkligt. Nej, vi ska gå på sällskapets förskola som ligger i ett såntdär betongblockshus ett stenkast ifrån parken (mot t-banan till). Det är en liten privat förskola.

Vi var i Aspuddsparken idag och det var verkligen toppen! Lillan sprang runt och kikade på killingar och grisaknoer, och klappade katter. Hela parken var mysig
    Rödtott skrev 2009-08-15 16:47:45 följande:
    Märkligt. Nej, vi ska gå på sällskapets förskola som ligger i ett såntdär betongblockshus ett stenkast ifrån parken (mot t-banan till). Det är en liten privat förskola. Vi var i Aspuddsparken idag och det var verkligen toppen! Lillan sprang runt och kikade på killingar och grisaknoer, och klappade katter. Hela parken var mysig
    jaha, då vet jag.. jag brukar åka buss från skärholmen där jag jobbar till felix dagis., den åker förbi det dagiset..

Ja aspudden är mysig, vi är rätt ofta där. skulle gärna bo där oxå.. lite småkär i aspudden =)
  • Rödtott
    Mamma till bröderna bus skrev 2009-08-15 17:14:01 följande:
    jaha, då vet jag.. jag brukar åka buss från skärholmen där jag jobbar till felix dagis., den åker förbi det dagiset.. Ja aspudden är mysig, vi är rätt ofta där. skulle gärna bo där oxå.. lite småkär i aspudden =)
    Jo, vi blev också det idag Många fina områden häromkring. *spara spara*
  • Rödtott

Det är inte billigt att bo i den här stan nej.. särskilt inte om man har ett par ungar Vi bor i en 2a med "förråd" nu. Iris bor alltså i förrådet, men det är större än hennes förra rum och har fönster så det är inte så illa som det låter. Vi ser fram emot att kunna spara ordentligt nu när vi båda har jobb, men 10% av en 4a i stockholm känns lite som en utopi.. Det lär väl ta några år. Eller många trisslotter
    :-P

• Isabellamamman

Hej! Har själv en 17 månaders flicka och bor i Sätra. Vi brukade gå till ÖF Familjens Hus och det är väldigt bra där, barnen är ungefär i den åldern. Parleken Kulan finns ju också, det hade sommarstängt men är igång nu, har ÖF på förmiddagarna och sen öppet för alla em till kl 17, många går dit efter dagis vid 15 tiden...

• Rödtott
    Isabellamamman skrev 2009-08-26 23:36:42 följande:
    Hej! Har själv en 17 månaders flicka och bor i Sätra. Vi brukade gå till ÖF Familjens Hus och det är väldigt bra där, barnen är ungefär i den åldern. Parleken Kulan finns ju också, det hade sommarstängt men är igång nu, har ÖF på förmiddagarna och sen öppet för alla em till kl 17, många går dit efter dagis vid 15 tiden...
    Tack för tipset! Tyvärr så är hon på dagis till 17 och sen är det bara hem och laga maten Men vi kanske testar det någon helg istället
  • MirandaSthlm

vart går man med en social 4-månaders bebis i sätra då? Solig

~♥~ Ja ja, du är unik.... precis som alla andra. ~♥~
Svar på tråden Var leker man i Bredäng?