Inlägg från: Mamma till bröderna bus |Visa alla inlägg
  • Mamma till bröderna bus

Var leker man i Bredäng?

Rödtott skrev 2009-08-12 17:47:00 följande:
    Jag är nyinflyttad i Bredäng och har varit runt på lekplatser i området, men alla sandlådorna ekar tomma.. Min tös är 17 månader och väldigt sugen på att träffa andra småttingar, men vi är oftast helt själva ute. Ni som bor i Bredäng (eller i närheten) med småbarn: Var leker ni? Där vi bodde förut hade vi en park utanför huset där det alltid var ganska mycket småbarn i sandlådan. Vore kul att hitta något liknande här. / Mamma till Iris
    jasså, ni har kommit på plats nu =)

Nä jag vet, ungarna här i bredäng verkar inte vara ute, vi brukar vara i aspudden eller kulan eller ovanför plaskdammen.. trollskogen har konkat så där är det stängt.. Vid taskigt väder har vi åkt till heron, bara att gå runt och titta och pilla på spelmaskinerna är tillräckligt..

Rödtott- jag ser den aldrig öppen.. tror inte man kan gå dit som privatperson.. då har du skärholmen istället. men tror inte de har babysim.. men är osäker.. ska ni gå på gula dagiset som ligger brevid parken?

Rödtott skrev 2009-08-15 16:47:45 följande:
    Märkligt. Nej, vi ska gå på sällskapets förskola som ligger i ett såntdär betongblockshus ett stenkast ifrån parken (mot t-banan till). Det är en liten privat förskola. Vi var i Aspuddsparken idag och det var verkligen toppen! Lillan sprang runt och kikade på killingar och grisaknoer, och klappade katter. Hela parken var mysig
    jaha, då vet jag.. jag brukar åka buss från skärholmen där jag jobbar till felix dagis., den åker förbi det dagiset..

Ja aspudden är mysig, vi är rätt ofta där. skulle gärna bo där oxå.. lite småkär i aspudden =)
Svar på tråden Var leker man i Bredäng?