Inlägg från: Anonym (sängvätare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sängvätare)

kan man köpa vuxenblöjor?

Hjälp!

Nu har det hänt för ofta, 5-6 gånger på de sista två veckorna, ungefär lika ofta veckorna innan. Jag har börjat kissa i sängen igen helt enkelt, vaknar plaskblöt. Massa stress och elände i mitt liv, separation, sjuk mamma, nytt jobb e.t.c. Det är säkert det, jag sover illa och drömmer mardrömmar också.

Jag var sängvätare rätt länge, men har inte kissat i sängen på många år innan det här.

Nu undrar jag om man kan köpa blöjor på apotek eller så? Jag har ingen lust att gå till doktorn och berätta det här, skäms så förskräckligt.

• Svar på tråden kan man köpa vuxenblöjor?
  • Anonym (sängvätare)
    linjes skrev 2009-08-13 11:26:51 följande:
    Nu tog jag för givet att du var kvinna sorry
    Det är jag. Jag har kollat tenas hemsida men där kan man inte handla.
  • Anonym (sängvätare)
    monika skrev 2009-08-13 11:24:03 följande:
    Det finns väl inkontinensskydd, men de är inte lika kraftiga som riktiga blöjor tror jag. Riktiga blöjor får man på recept. Av någon anledning. Ta tag i det som skapar stressen också för det hela låter jobbigt!
    Jo jag vet, fick ju gå till dsk/läkare när jag var liten. Pinsamt då, värre nu.
  • Anonym (sängvätare)
    Anonym skrev 2009-08-13 11:29:47 följande:
    Tena finns att köpa på Apoteket. Prata annars med din distrikssköterska, hon kan hjälpa till!
    Ja, pyttesmå bindor ja. Men jag vill ha "riktiga blöjor"...
  • Anonym (sängvätare)
    monika skrev 2009-08-13 11:34:57 följande:
    Det kan ju vara så att du skulle behöva mer allmän hjälp, inte bara med sängvätandet utan även med stressen. Så sök läkarhjälp för det istället, och ta resten som det kommer? Du kanske får jätteförtroende för din läkare? Eller så säger du att du är orolig att det ska hända igen och att du vill ha blöjor för säkerhets skull? Om det nu är ett bra råd att skarva med sanningen.
    Jag ska på samtal med kurator på vc faktiskt, får se om jag vågar säga något då. Ja det är jättejobbigt.
  • Anonym (sängvätare)
    monika skrev 2009-08-13 11:42:45 följande:
    Anonym (sängvätare) skrev 2009-08-13 11:38:06 följande:
    Börja där. Och tänk på att de är mer vana än du vid sådant här. För dem är det inte något pinsamt utan de vet att det är sådant som händer.
    Det är nog en mental spärr jag har sedan jag var liten. Jag skämdes så förbaskat för att jag kissade i sängen, vågade aldrig sova borta hos kompis eller så... Och mamma skällde och skrek på mig...
  • Anonym (sängvätare)

Blommiga tjejen skrev 2009-08-13 11:41:29 följande:

du måste söka hjälp för detta det är nog vanligare än man tror du kan få hjälp!
    Ja det är det säkert...
  • Anonym (sängvätare)
    monika skrev 2009-08-13 11:56:17 följande:
    Anonym (sängvätare) skrev 2009-08-13 11:44:27 följande:
    There you go! Det var dumt av din mamma att tro att det på något sätt skulle hjälpa, men nu är du vuxen och ingen kan skälla på dig.
    Nä jag vet, men man kan ju lära sig att skälla på sig själv också. Undrar om det finns en koppling där, när hon nu är dödsjuk och allt, att jag vill ha skälla av henne? Nä, det lät för psykotiskt?
  • Anonym (sängvätare)

Måste tänka på det. återkommer...

• Anonym (sängvätare)

Jag tackar för alla goda råd jag fått. Ska nog pröva Abenashop.

• Anonym (sängvätare)
    Stinky skrev 2009-08-17 23:00:17 följande:
    Har bara läst TS.Jag förstår inte varför du inte vill söka hjälp för ditt problem? Du är en vuxen människa, kissar på dig och vill absolut inte gå till en doktor som kanske kan lösa ditt problem, utan hellre ber om hjälp här på FL om blöjor? Jag kan förstå att det känns väldigt genant, men inom vården har man tystnadsplikt så du behöver inte vara rädd för att det ska "skvallras ute på byn".
    Du kanske skulle förstå om du själv fick pröva på... Eller också inte, det kanske bara är jag som är jätterädd för sånt här...
  • Anonym (sängvätare)
    Krampen skrev 2009-08-28 11:17:54 följande:
    hej igen TSUndrade bara hur det har gått !kram
    Det har väl inte hänt så mycket. Jag samlar mod.
Svar på tråden kan man köpa vuxenblöjor?