• Anonym (sängvätare)

kan man köpa vuxenblöjor?

Hjälp!

Nu har det hänt för ofta, 5-6 gånger på de sista två veckorna, ungefär lika ofta veckorna innan. Jag har börjat kissa i sängen igen helt enkelt, vaknar plaskblöt. Massa stress och elände i mitt liv, separation, sjuk mamma, nytt jobb e.t.c. Det är säkert det, jag sover illa och drömmer mardrömmar också.

Jag var sängvätare rätt länge, men har inte kissat i sängen på många år innan det här.

Nu undrar jag om man kan köpa blöjor på apotek eller så? Jag har ingen lust att gå till doktorn och berätta det här, skäms så förskräckligt.

• Svar på tråden kan man köpa vuxenblöjor?
  • monika

Det finns väl inkontinensskydd, men de är inte lika kraftiga som riktiga blöjor tror jag. Riktiga blöjor får man på recept. Av någon anledning.
    Ta tag i det som skapar stressen också för det hela låter jobbigt!

• linjes

Nu tog jag för givet att du var kvinna sorry

• Anonym (sängvätare)
    linjes skrev 2009-08-13 11:26:51 följande:
    Nu tog jag för givet att du var kvinna sorry
    Det är jag. Jag har kollat tenas hemsida men där kan man inte handla.
  • Anonym

Tena finns att köpa på Apoteket. Prata annars med din distrikssköterska, hon kan hjälpa till!

• Anonym (sängvätare)
    monika skrev 2009-08-13 11:24:03 följande:
    Det finns väl inkontinensskydd, men de är inte lika kraftiga som riktiga blöjor tror jag. Riktiga blöjor får man på recept. Av någon anledning. Ta tag i det som skapar stressen också för det hela låter jobbigt!
    Jo jag vet, fick ju gå till dsk/läkare när jag var liten. Pinsamt då, värre nu.
  • Anonym (sängvätare)
    Anonym skrev 2009-08-13 11:29:47 följande:
    Tena finns att köpa på Apoteket. Prata annars med din distrikssköterska, hon kan hjälpa till!
    Ja, pyttesmå bindor ja. Men jag vill ha "riktiga blöjor"...
  • monika

Det kan ju vara så att du skulle behöva mer allmän hjälp, inte bara med sängvätandet utan även med stressen. Så sök läkarhjälp för det istället, och ta resten som det kommer? Du kanske får jätteförtroende för din läkare? Eller så säger du att du är orolig att det ska hända igen och att du vill ha blöjor för säkerhets skull? Om det nu är ett bra råd att skarva med sanningen.

Svar på tråden kan man köpa vuxenblöjor?