• monika

kan man köpa vuxenblöjor?

Det finns väl inkontinensskydd, men de är inte lika kraftiga som riktiga blöjor tror jag. Riktiga blöjor får man på recept. Av någon anledning.
    Ta tag i det som skapar stressen också för det hela låter jobbigt!

• monika

Det kan ju vara så att du skulle behöva mer allmän hjälp, inte bara med sängvätandet utan även med stressen. Så sök läkarhjälp för det istället, och ta resten som det kommer? Du kanske får jätteförtroende för din läkare? Eller så säger du att du är orolig att det ska hända igen och att du vill ha blöjor för säkerhets skull? Om det nu är ett bra råd att skarva med sanningen.

• monika

Anonym (sängvätare) skrev 2009-08-13 11:38:06 följande:

Jag ska på samtal med kurator på vc faktiskt, får se om jag vågar säga något då. Ja det är jättejobbigt.
    Börja där. Och tänk på att de är mer vana än du vid sådant här. För dem är det inte något pinsamt utan de vet att det är sådant som händer.
  • monika

Anonym (sängvätare) skrev 2009-08-13 11:44:27 följande:

Och mamma skällde och skrek på mig...
    There you go!
    Det var dumt av din mamma att tro att det på något sätt skulle hjälpa, men nu är du vuxen och ingen kan skälla på dig.
  • monika

Anonym (sängvätare) skrev 2009-08-13 11:59:41 följande:

Nä jag vet, men man kan ju lära sig att skälla på sig själv också. Undrar om det finns en koppling där, när hon nu är dödsjuk och allt, att jag vill ha skälla av henne? Nä, det lät för psykotiskt?
    Ja, men man kan också lära sig att sluta skälla på sig själv.

He, det kan ju hänga ihop med att hon är sjuk. Inte att du vill ha skäll av henne kanske men att tanken på att förlora henne aktiverar gamla /stressmönster/beteenden.
Svar på tråden kan man köpa vuxenblöjor?