Inlägg från: Anonym (Oviktig?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oviktig?)

Dumpad för en katt

Min sambo vill lämna mig och vårt barn på 6 månader, för kattens skull Vi har katter och varje dag får jag torka kattpiss från golvet. Oftast kissar han på golvet inne på gästtoaletten och det kan jag väl leva med. Men idag trapmade jag i äckelpisset framför matbordet!!! Matbordet står där vår lilla bebis brukar ligga och leka! Hon kryoer nästan vilket innebär att hade jag inte märkt av pisset hade hon kanske legat i det ist! Sa till min sambo att jag var innerligt trött på detta jävlande pissande och han sa att han då skulle flytta ifrån oss!
    Jag frågade om vi verkligen inte betydde mer för honom än så men tydligen inte. Han hade klartgjort när vi flyttade ihop att hans katter var allt för honom och ett sånt ultimatum från mig så var det slut. Jag sa nyss till honom att han kunde ägna kvällen åt att leta lägenhet och frågade i vilken stad han hade tänkt, där vi bor nu eller där han bodde förut - "Det ska du skita fullständigt i!" skrek han då.
    Är så ledsen...vet inte vad jag ska ta mig till

• Svar på tråden Dumpad för en katt
  • Anonym (Oviktig?)

Jag har sagt till honom att jag inte tror katten är frisk, för en frisk katt för inte så här. Katten är kastrerad. Vi har haft denna diskussion ett otal gånger förut och jag har alltid inte vågat fortsätta just för jag vill ju inte att han ska flytta! Men idag sa jag att visst, är det så han känner så! Han säger att katten mår dåligt pyskist och det är ju inget en veterinär kan råda bot på! Jag vet inte vad jag ska göra...gråter bara! Jag tycker ju om katter och vill absolut inte att han ska avlivas, men vad gör man? Friska katter borde kunna gå på lådan. Katten är 10-12 år. Usch
    Nattsaga - En av de andra katterna brukar mucka gräl med denna kisskatt och håller på och stör honom så han vågar nog inte gå på lådan. Utan dessa två katter skulle allt vara frid och fröjd.
    Min sambo kan omljligt älska mig om han gör så här...

• Anonym (Oviktig?)

Kan även nämna att jag hade gärna lfyttat hem till min sambo än att han flyttade hem till mig. För enligt sambon så har katten inte gillat flytten...men jag tvingade aldrig nån at flytta hit! Min sambo hade världens finaste ställe att bo på som jag bara älskade men han ville flytta till mig.

• Anonym (Oviktig?)

Tjupp - Jag köpte wash and get off spray...och har sprayat till döds....känns som att han bara pissar oftare på dom ställena då!

• Anonym (Oviktig?)

Den kissade redan innan vårt barn föddes, men själklart kan det ju vara att den blivit lite orolig. Jag känner bara att jag inte orkar med den...äckligt med kattkiss...det luktar illa och är ofräscht när man kliver i det. Men det verkar som jag får acceptera om jag vill ha kvar min sambo
    Att gå till veterinär verkar vara helt uteslutet...säger han iaf. Kankse skulle ringa och rådgöra bakom hans rygg?

• Anonym (Oviktig?)

Enligt sambon ska han vara kastrerad. Jag frågade förut en gång. Har för tillfället gått hem till min pappa som är borta över helgen. Funderar på att sova över här...men det kommer säkert göra mig ännu mer ledsen för jag tvivlar på att sambon kommer ringa och undra vart jag är Även fast jag har vår lilla bebis med mig.

• Anonym (Oviktig?)

Det känns som att han vill använda katten som ursäkt för att slippa vara med mig. Han älskar mig säkert inte längre...och jag mår så himla dåligt. Önskar att vjag aldrig träffat honom, för han får mig att må dåligt. Han säger till mig att jag inte har något att göra med hans liv - och vi är sambos! Vill ta livet av mig känns det som, men det kan jag ju inte pga min dotter. Hon är allt jag har. Är det värt bo ihop med någon som skulle dumpa en på grund av en katt!? Jag älskar honom, men nu börjar jag undra om jag borde dumpa honom för att inte bli den dumpade. Men jag skulle inte klara mig utan honom...är arbetslös

• Anonym (Oviktig?)

Det är 4 katter, 2 av dom är helt "normala". Vi har 4 lådor, så dom har en var kan man säga.
    Jag var ju hemma hos min pappa och då ringde sambon och frågade om jag ville ha skjuts hem. Jag sa då som det var, atth an omljligt kunde älska mig om han var villig att flytta för en katt. Jag bad honom att verkligen känna efter och inte bara säga att han älskade mig som på rutin. Han hämtade mig hur som helst och han försöker släta över saker och ting genom att vara extra kramig och så...Han vill inte flytta, han vill heller inte tjafsa...jag vet inte vad jag ska tro!
    Nokgroda - Jag var lite inne på din linje men jag sa till sambon att om han vill flytta så gör det! Jag sa att jag inte orkar leva på det här sättet...
    Nu orkar jag inte prata med honom, så vi sitter i varsitt rum....han får ta första steget. En urskt borde vara på sin plats.

• Anonym (Oviktig?)

Kantarellen - Glömde säga att kattmaten står 1 m från stället han pissade idag

Men ska nog ringa en veterinär och bara höra...sambon verkar tro att jag VILL han ska dö men jag älskar ju katten jag med...bara inte när han kissar!

• Anonym (Oviktig?)

Båda jobbiga är hannar. De andra är mor och far till dom. Så dom har alltid varit i varandras närhet. Som jag har fattat det så har dom innan vi träffades kissat nån gång då och då men intepå det här sättet!
    Kanske katten inte tycker om mig och han hämnas på mig på något sätt

• Anonym (Oviktig?)

Dom är 10-12 år, vet inte exakt. Finns det ingenting jag kan göra för att kiss-katten ska acceptera mig då?

• Anonym (Oviktig?)

Föräldrarna är 15 år. Dom bryr sig inte så mycket om vår bebis. Babyn har precis börjat tycka katterna är roliga och försöker ta på dom men dom flyr ju undan. Är livrädd att han ska kissa på bebisen eller i vagnen eller sånt.

Svar på tråden Dumpad för en katt