• Anonym (Oviktig?)

Dumpad för en katt

Min sambo vill lämna mig och vårt barn på 6 månader, för kattens skull Vi har katter och varje dag får jag torka kattpiss från golvet. Oftast kissar han på golvet inne på gästtoaletten och det kan jag väl leva med. Men idag trapmade jag i äckelpisset framför matbordet!!! Matbordet står där vår lilla bebis brukar ligga och leka! Hon kryoer nästan vilket innebär att hade jag inte märkt av pisset hade hon kanske legat i det ist! Sa till min sambo att jag var innerligt trött på detta jävlande pissande och han sa att han då skulle flytta ifrån oss!
    Jag frågade om vi verkligen inte betydde mer för honom än så men tydligen inte. Han hade klartgjort när vi flyttade ihop att hans katter var allt för honom och ett sånt ultimatum från mig så var det slut. Jag sa nyss till honom att han kunde ägna kvällen åt att leta lägenhet och frågade i vilken stad han hade tänkt, där vi bor nu eller där han bodde förut - "Det ska du skita fullständigt i!" skrek han då.
    Är så ledsen...vet inte vad jag ska ta mig till

• Svar på tråden Dumpad för en katt
  • Nattsaga

Oj! Kan ni inte försöka hitta en lösning med katten, det finns förmodligen en anledning till varför katten kissar överallt på golvet, kanske ni borde ta itu med det och sedan ta itu med erat förhållande, för det låter lite extremt (tycker jag) att flytta ifrån p.g.a det här. Jag vet inte men jag tycker ni borde sätta er ner i lugn och ro när allt lagt sig lite och prata ut.

• sessan46

men herrreguud vad jag blir... ja jag vet inte vad! arg eller nåt. snacka om ego om jag får säga det. Jag har katt och jag älskar den väldigt väldigt mycket men skulla pappan till vårat gemensamma barn säga nåt sånt ( nu har vi unget baran än) ja vad ska man säga. Har ni pratat igenom det mer, altså jag menar det finns ju alternativ, som tex lära katten att hålla sig till lådan och så kanske vilket jag hoppas så var det ett vredesutbrott som inte menades bli så radikalt. KRAMAR på dej!!!!
    Hoppas ni löser det så ni blir nöjda alla tre!!

• Anonym

TS, Vad ledsamt ! Förstår dig. Lever i en liknande situation. Min sambo hade också katt när vi flyttade i hop. Även den kissar överallt.. i bebbens vagn.. på skötbordet.. på köksbordet. Jag har aldrig gillat katten men nu tar det priset...Jag hade kanske kunnat leva vidare med katten och sambon om inte detta eviga pissande tagit vid. Så nu är det katten eller jag. Trodde att min sambo liksom din skulle välja katten framför mig.. men det har han inte gjort. Han har accepterat att ge upp katten för mig. Jag resonerar så här.. en frisk lycklig katt går väl på lådan ?

Hoppas din sambo tänker till lite innan han gör något förhastat. Kärleken har man ju för livet.. ett djur några år. ( ja jag vet.. vissa älskar sina djur mer än människor.. men inte jag. ) Ts, Håller mina tummar för dig !

• MommysLittleMonster

Våra katter kissade inne men vi kastrerade dem och de slutade tre månader senare. Det finns ju off-spray också så de undviker ställen.

Han verkar dock vara lite väl kär i sina katter...

• Nattsaga

Bara en liten fråga til TS och anonym ovan, har ni försökt bota råd på problemet med att katten kissar överallt, det finns alltid en anledning till att den gör det och har ni tagit reda på den och försökt ändra saker och ting? Bara en stilla undran i alla välmening.

• Anonym (Oviktig?)

Jag har sagt till honom att jag inte tror katten är frisk, för en frisk katt för inte så här. Katten är kastrerad. Vi har haft denna diskussion ett otal gånger förut och jag har alltid inte vågat fortsätta just för jag vill ju inte att han ska flytta! Men idag sa jag att visst, är det så han känner så! Han säger att katten mår dåligt pyskist och det är ju inget en veterinär kan råda bot på! Jag vet inte vad jag ska göra...gråter bara! Jag tycker ju om katter och vill absolut inte att han ska avlivas, men vad gör man? Friska katter borde kunna gå på lådan. Katten är 10-12 år. Usch
    Nattsaga - En av de andra katterna brukar mucka gräl med denna kisskatt och håller på och stör honom så han vågar nog inte gå på lådan. Utan dessa två katter skulle allt vara frid och fröjd.
    Min sambo kan omljligt älska mig om han gör så här...

• Anonym (igen)

Nattsaga, Jag är inte Ts... men dock den andra anonyma. Råda bot på kattens pinkande ? Japp man kan säkert göra det med kärlek, förståelse och massa tid. Men om man är i Ts situation och min så kanske man är så less på allt att man inte har den tiden och den kärleken att ge. I mitt fall avskyr jag katten till max..äcklas av den. Att köpa fyspray och kämpa och gulla och skura golv är inte så kul när det inte ens är ens egen katt från start. Det är killens problem anser jag.. hans katt hans sak...

Ts, Vet inte vad du anser men jag tycker att problemet katten skall åtgärdas av killen.

• Anonym (Oviktig?)

Kan även nämna att jag hade gärna lfyttat hem till min sambo än att han flyttade hem till mig. För enligt sambon så har katten inte gillat flytten...men jag tvingade aldrig nån at flytta hit! Min sambo hade världens finaste ställe att bo på som jag bara älskade men han ville flytta till mig.

• Anonym (Oviktig?)

Tjupp - Jag köpte wash and get off spray...och har sprayat till döds....känns som att han bara pissar oftare på dom ställena då!

• Nisen

Jag kan inte tänka mig att han tycker att katten är viktigare än sitt eget barn, och om han gör det så är han en idiot! Normala pappor väljer inte en katt framför sitt eget barn, då måste det vara något fel...
    Säger han inte bara så för att han blev ledsen att behöva göra sig av med katten?
    Han lär ju ångra sig, eller vad tror du?

Svar på tråden Dumpad för en katt