• Fröken Freken

I drömmarnas trädgård

Är det någon mer som har barn som är helt besatta av I drömmarnas trädgård?
    Vår dotter på 2 år är helt hooked up och blir alldeles i från sig när de börjar säga hejdå.
    Jag och maken kan dock inte förstå vad det är som är så speciellt med programmet, men så är vi i och för sig inte 2 år.

Du är din egen lyckas smed
  • Svar på tråden I drömmarnas trädgård
  • Pumsig

här är en till snen på 1.5år är helt såld på i drömmarnas trädgård:) springer till tvn när han hör att det börjar:)

• TessaS

Jodå, han har en inbyggd klocka... 17.30 varje kväll så börjar tjatet om Upsy Daisy och Iggle Piggle...

• versus

*hihi* Det är det enda barnprogram som lockar min 1,5 åring och han blir lite besviken då de ska sluta. Tror att det är fina färger, spännande saker samt musiken som sonen gillar

• Fröken Freken

Kul att se att det finns fler barn som är lika hooked up. Grejen är den att vår dotter blir alldeles förtvivlad och det faller stora krokodiltårar ner för hennes kinder innan det ens är slut, bara för att hon vet att det är på väg att ta slut. Det gör så ont i mig varje gång så i går fick vi helt enkelt köpa den på DVD, hon blir dock lika förtvivlad när varje del tar slut. Hon förstår väl snart att det kommer mer.

Är dock inte förtjust i att hon skall se så mycket på tv så man får försöka finna en bra balans i det hela.

• Anna83GBG

ja både min 1 åring o min 3 åring är som besatta av när tåget kommer i drömmarnas trädgård.. =)
    Jag gillar det själv som barnprogram men jag förstår inte riktigt om de thar nån handling eller så.. gubbarna är roliga.. =)

• TessaS

Oooo då har du missat nåt. Jag vet ett program där tombliboerna spelade musik i sitt lilla "hus" (håla... hög... vad det nu är...)
    Jag skrattade så jag grät... helt absurd handling men Theodor var helt överlycklig och sjöng med och dansade och spelade trummor han också.

Anna83GBG skrev 2009-08-14 08:09:03 följande:
    ja både min 1 åring o min 3 åring är som besatta av när tåget kommer i drömmarnas trädgård.. =)Jag gillar det själv som barnprogram men jag förstår inte riktigt om de thar nån handling eller så.. gubbarna är roliga.. =)
  • Fröken Freken
    TessaS skrev 2009-08-14 08:23:01 följande:
    Oooo då har du missat nåt. Jag vet ett program där tombliboerna spelade musik i sitt lilla "hus" (håla... hög... vad det nu är...)Jag skrattade så jag grät... helt absurd handling men Theodor var helt överlycklig och sjöng med och dansade och spelade trummor han också.
    haaha härligt. Otroligt vad de "ser" som inte vi ser.
  • silverhjärta

Dottern, snart 2 år, älskar det också. Speciellt i slutet när alla ska sova. Jag tyckr också det är bra barnprogram för den åldern. Men när Drömmarnas Trädgård börjar sitter jag ofta med en liten klump i halsen och håller tillbaka gråten. Stackars Iggle Piggle sitter alldeles, alldeles ensam i sin lilla, lilla båt på det stora, stora havet. När han somnar hamnar han i Drömmarnas trädgård där han har Upsy Daisy och alla kompisarna och de har så roligt varje gång. Men jag vet ju att varje morgon Iggle Piggle vaknar så gör han det alldeles ensam och ser inte något annat än havet på hela dagen. Får inte prata med någon. Bara i drömmarna. Finns det någon ensammare än Iggle Piggle? Stackaren! Känner mig ganska löjlig.

• Fröken Freken
    silverhjärta skrev 2009-08-14 08:26:18 följande:
    Dottern, snart 2 år, älskar det också. Speciellt i slutet när alla ska sova. Jag tyckr också det är bra barnprogram för den åldern. Men när Drömmarnas Trädgård börjar sitter jag ofta med en liten klump i halsen och håller tillbaka gråten. Stackars Iggle Piggle sitter alldeles, alldeles ensam i sin lilla, lilla båt på det stora, stora havet. När han somnar hamnar han i Drömmarnas trädgård där han har Upsy Daisy och alla kompisarna och de har så roligt varje gång. Men jag vet ju att varje morgon Iggle Piggle vaknar så gör han det alldeles ensam och ser inte något annat än havet på hela dagen. Får inte prata med någon. Bara i drömmarna. Finns det någon ensammare än Iggle Piggle? Stackaren! Känner mig ganska löjlig.

Har faktiskt aldrig tänkt på det men självklart är det så, sorgligt faktiskt...
  • Anna83GBG

oj jag har ju missat alltihop! hahaha

Svar på tråden I drömmarnas trädgård