• Fröken Freken

I drömmarnas trädgård

Är det någon mer som har barn som är helt besatta av I drömmarnas trädgård?
    Vår dotter på 2 år är helt hooked up och blir alldeles i från sig när de börjar säga hejdå.
    Jag och maken kan dock inte förstå vad det är som är så speciellt med programmet, men så är vi i och för sig inte 2 år.

Du är din egen lyckas smed
  • Svar på tråden I drömmarnas trädgård
  • Gliimma

Japp min son är 3 år och älskar att kolla på I drömmarnas trädgård. :)

• Lovan

Jo, Drömmarnas Trädgård är någonting som verkligen gör att 2åringen blir alldeles till sig!

Har sett att det finns DT-figurer att köpa på t ex Maxi. 99 spänn för ett litet gosedjur! Visst - ganska dyrt, men jag tror ändå att det klart är värt det.
    Hm... Ska nog passa på att köpa en sån till 2an idag när jag ändock ska handla.
    Undrar vad 1an (4½) ska få istället... Har ni nåt tips?

*kommer rusandes med lim till MH's hjärta*
  • molly27

Jadå,min lilla kille är med besatt av det. Han är 2 år 5 mån. Jag ska köra runt runt med fingret i hans hand,så som mamman gör på pojken som ska sova,haha.

• silverhjärta
    molly27 skrev 2009-08-14 09:08:10 följande:
    Jadå,min lilla kille är med besatt av det. Han är 2 år 5 mån. Jag ska köra runt runt med fingret i hans hand,så som mamman gör på pojken som ska sova,haha.
    Så gör jag med. Och det funkar ju faktiskt! Alltså hon somnar ju inte men hon lugnar ner sig betydligt. Har försökt på mig själv också, men det var inte lika effektivt.
  • molly27
    silverhjärta skrev 2009-08-14 09:09:42 följande:
    Så gör jag med. Och det funkar ju faktiskt! Alltså hon somnar ju inte men hon lugnar ner sig betydligt. Har försökt på mig själv också, men det var inte lika effektivt.
    Haha,nej,inte här heller,konstigt haha
  • Alle

Mina små - 3.5 och 1.5 älskar Drömmarnas trädgård, likaså 14-åringen (och mamma).
    Jag tycker de är otroligt charmiga, och bedårande.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • zealander

Mina barn är också väldigt förtjusta i programmet. Men hur är det nu - är det samma program som visas om och om igen?

Men 17.30... skaffa en inspelningsbar box - alla program kan visas när som helst det finns ett behov...
    Kommer ett program olämpligt i maten kan man pausa och se det senare... ahh så mycket bråk man slipper.

• CMH

Min pojke på 1.5 älskar det också! Så fort det kommer på tv så dansar han runt och klappar händer och säger Makka-pakka om och om igen, dock har ju hans klantiga mamma, dvs jag, lärt honom att den blåa är makka-pakka men det är ju den lilla vita ju! Attans! Så han tittar lika förvånat på mig varje gång när jag säger att den blå heter iggle-piggle och den vita makka-pakka haha ;)

• Finesse

jepps min dotter.. hon är snart 20 månader å hon har varit förtjust i det det senaste halvåret.. hon har en upsy-daisy docka och en bok.. å nu när hennes faster var i turiket kom hon hem med den här.. Ebba skrek av lycka och sprang och visade ALLA vad hon fått

• Fröken Freken
    Finesse skrev 2009-08-18 20:17:34 följande:
    jepps min dotter.. hon är snart 20 månader å hon har varit förtjust i det det senaste halvåret.. hon har en upsy-daisy docka och en bok.. å nu när hennes faster var i turiket kom hon hem med den här.. Ebba skrek av lycka och sprang och visade ALLA vad hon fått
    haaha så söt, tänk om min dotter också hade haft en sådan, vilken succé det hade varit.
    Du är din egen lyckas smed
Svar på tråden I drömmarnas trädgård