Inlägg från: pågmamman |Visa alla inlägg
  • pågmamman

"Nån som mig med generaliserad ångest, dödsångest och svår hypokondri"

Ngn som vet om denna tråd fortfarande existerar - saknar den! Annars ngn som känner sig träffad & vill haka på! Behöver få ventilera ångest & hypokondri - i mitt fall främst kring hjärtat, katastroftankar etc etc.....

• Svar på tråden "Nån som mig med generaliserad ångest, dödsångest och svår hypokondri"
  • pågmamman

Hej hej - vaed kul - eller vad man ska säga ;) Hoppas vi hittar fler. Skriver mer snart - måste bara lägga barn först.

• pågmamman

Hej hej. Tack för att du delar med dig :) Sorglig historia. Hopaps du hamnar hos en super psykolog som kan hjälpa dig ut ur din ångest & dian tvångstankar.

Själv e jag lite äldre än du & har man & barn. Mina problem har uppstått de senaste åren och före det flera år av många på varandra jobbiga situationer och hemska händelser + graviditet & en förmodad undertryckt förlossningsdepression samt fysiska åkommor på det. Dessutom var jag förmodligen extra sårbar då jag själv råkade ut för en svår bilolycka i sen tonår - som förmodligen gav mig post traumatisk stressreaktion - som blev obehandlad - då vare sig jag själv eller min omgiving fattade det då!

Jag hade en kanon läkare en kort period (hon slutade tyvärr) som sa att jag medicinskt sätt led av stressreaktion och därav reaktiv depression och svår oro och ångest. Dessutom hade jag rent fysikaliska reaktioner och hjärtat har blivit min "svaga" länk. Det har nu utretts relativt grundligt - men kan ändå inte förlika mig med och lita på att jag är fysiskt frisk och att mina flesta krämpor har med psyket att göra som leder till fysiska reaktioner. Har fått mega dödsångest!

Sen timme nu - får skriva mer sen! God natt.

• pågmamman

Skönt att det gick bra med psykologen :)

För mig har det nog varit tvärt om- har alltid varit stark, frisk och tuff och inte släppt fram den lilla, oroliga och känsliga flickan som finns i mig. Dessutom har jag kört på i 190 & ställt otroligt höga krav på mig själv och trott att jag skulle orka och klara what ever....... Så det hade nog fått gå väldigt långt då kroppen & psyket började ge mig signaler och jag vägrade lyssna...

Jo, läkaren hade jag tyvärr bara en kort tid dessförinnan och efter har jag tyvärr haft allt för många och ingen som hon men några helt ok men många katastrofala!

Jag har börjat på kbt oxå men tyvärr har psykologen ställt in flera gg - så har blivit lite hattigt - hopaps det ska flyta bättre ett tag så jag hinner komma in i det!

Hoppas fler hittar hit - borde kanske lagt tråden någon anna stans?! Vad tror du?

Svar på tråden "Nån som mig med generaliserad ångest, dödsångest och svår hypokondri"