Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Juicepress/Råsaftcentrifug

Jag har funderingar på att köpa en juicepress och är tveksam om man skall ha en press eller råsaftcentrifug. Hittar bara centrifuger men vet att det skall finnas pressar men att de är dyrare. Någon här som pressar sina egna fruktjuicer?

• Svar på tråden Juicepress/Råsaftcentrifug
  • Virriga Vera

Jag har tittat på Philips Råsaftcentrifug HR1861, men vill gärna ha en press. Men det verkar inte som om de säljs i Sverige. Så det får väl bli en råsaftcentrifug.

• Virriga Vera
    luutra skrev 2009-08-15 20:09:47 följande:
    Jag har en råsaftcentrifug - använd max 2 gånger. Meckig att hantera, stor klumpig och riktigt jobbig att diska med sian 5-6 olika delar som måste plockas isär. Dessutom så bör du ändå skala frukt och grönsaker för att det skall bli så bra så möjligt. Köp en juicepress!
    Kan du tipsa mig var jag kan köpa en juicepress, jag hittar nämligen bara råsaftcentrifuger.
  • Virriga Vera
    SweSprew skrev 2009-08-29 00:43:13 följande:
    En juicepress är till för apelsiner och liknande. I en råsaftcentrifug kan du även köra torrare saker som morötter och utvinna saften ur dem. Det sistnämnda är alltså att föredra :)
    Nja, det finns ju andra juicepressar också som pressar hela frukter och grönsaker. Det är dem jag menar.
Svar på tråden Juicepress/Råsaftcentrifug