Skadad/tunn slemhinna - Ashermans
Hej Lisa och Anna! Jag tror att du och jag Anna haft kontakt tidigare. Jag ville bara berätta nånting positivt som hänt mig... jag gjorde en skrapning oktober 2007, fick aldrig tillbaka mensen. Efter låååång utredning och massa onödiga hormoner krävde jag att jag skulle få göra en hysteroskopi, jag hade läst om Ashermans på nätet. Redan på undersökningen innan op kunde läkaren (dr Arne Rådestad) se ärrbildningar i livmodern. Jag blev op strax innan jag och min sambo åkte på vår drömresa. Jag fick besked av läkaren att hela min livmoder var totalt täckt av ärrbildning, han hade aldrig sett nåt värre tidigare. Han sa då att det fanns ingen slemhinna kvar alls... i stort sett inga chanser att bli gravid. Jag åt ändå hormoner och fick en ny op-tid. Åkte två veckor till Maldiverna och mådde först sååå dåligt. jag och min sambo pratade mycket och vi sa det att det finns andra saker i livet vi kan göra. Peppa varandra... jag sa till och med upp mig från jobbet som jag haft i 7år för att göra nåt annat när jag kom hem. Vid nästa op visade det sig att en liten slemhinna bildats trots allt! :) (Vi har läst boken Hemligheten och tänkt ut efter den hela vår resa). Men fortfarande var chanserna små... Detta var slutet av december 2008. Jag åt hormoner och fick livmodern spolad i slutet av januari. Sen slutade jag med hormoner och skulle komma tillbaka i juni för att göra en check på mina äggledare. Jag fick ingen mens i februari och mådde lite dåligt över det, samtidigt hade jag nytt jobb och koncentrerade mig mycket på det. 20/3 2009 gjorde jag ett grav.test eftersom jag hade så ont i brösten (vilket jag i och för sig haft hundra gånfer tidigare) - JAG VAR GRAVID! hann inte ens få riktig mens... :D Idag sitter jag här med en jättemage och väntar på att vår son ska anlända om ca en månad.
Med detta vill jag säga - Ge inte upp tjejer!
Stor kram och välkommen att höra av dig om du undrar över nåt!