• JssJ

4 månader och vill inte äta?!

HJÄLP!?

Min son på 4månader har nu i två dagar inte velat äta som vanligt. Äter ca 100ml/gången och bara 5-6gg/dag. Annars äter han både i 40min på mina bröst och kanske 100-150ml ersättning. Är ju precis i skarven mellan amning och ersättning nu så det är så svårt! Idag har han dock spytt stora mängder också och blir bara ledsen så fort man ska försöka ge honom flaskan. Han sover som vanligt och är glad. Ingen feber.
    Vad göra?

Tacksam för snabba svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 10:14
    Undrar en sak till bara, ni som varit med om någon sådan här period. Hur länge har den varat?

• Svar på tråden 4 månader och vill inte äta?!
  • JssJ

Tack för era svar!

Strumpan08:
    Har aldrig varit den som "smitit undan" vid amning så man tycker att han borde vara van vid lite ljud runt omkring... Men morgon och kväll sitter vi i sängen och mysäter och det går inte heller nu...

Odin09:
    Kräks din son också eller äter han bara ojämt? Jag var på bvc i onsdags men då tyckte jag bara att han åt lite dåligt så det var liksom ingenting jag kunde få några riktiga svar på. Man blir ju bara så orolig att något ska vara fel. Klart vi har ju fått börja ganska häftigt med flaska då mina bröst helt plötsligt sinade rejält men helt "nyintroducerad" är han ju inte. Men som du säger, det är skönt att inte vara ensam! Man har ju hört hela tiden att om de är hungriga så är det ett friskhetstecken...

Lillabebis:
    Ja han har faktiskt varit anorlunda i magen sen vi började använda ersättningen mer. Han har bajsat en till två dgr i veckan och då kanske två ggr/dag. Men det märks ingen skilnad på hungrigheten. Trodde med att det skulle ge sig när det "fick plats" mer men icke....

Hoppas ju bara att han inte är sjuk, är nojjig av mig...

Svar på tråden 4 månader och vill inte äta?!