Inlägg från: lillabebis |Visa alla inlägg
  • lillabebis

4 månader och vill inte äta?!

sköter han magen ordentligt?

min dotter på 4,5 månad började matvägra och äta dåligt då hon vart förstoppad. och då hade det bara gått 2 dagar sedan hon bajsade sist. det hade byggts upp sakta under några dagar , så fort hon fick fart på magen så åt hon som en häst igen

• lillabebis
    odin09 skrev 2009-08-17 08:13:28 följande:
    hej hur gar det for er? finns inget mer stressande an bebis som inte ater..min at 500 ml tva dagar i rad nu..jattejobbigt. Samma mangd som en nyfodd pa 4 veckor och odin ar nu 5 manader pa torsdag. Jag tror att odin har reflux, alla symptomen stammer in pa han fast inte sokt lakarhjalp ( de ar inte sa bra anda dar jag bor) da han okar konstigt nog i vikt. Fast det har blivit aterkommande dagar med 500 ml sen fyra manaders stracket...odin kraks oxa...mellan varven som din bebis...styrkekram
    jag kan inte mata min dotter på 4,5 månader om det är fler människor än bara våran famil runt om j. då vägrar hon äta o jag får sätta mig själv i ett annat rum...

och nu hör hon varenda ljud och ska kolla vad det är som låter så ofta går jag undan så hon får äta i lugn o ro
  • lillabebis
    lillabebis skrev 2009-08-17 13:45:00 följande:
    jag kan inte mata min dotter på 4,5 månader om det är fler människor än bara våran famil runt om j. då vägrar hon äta o jag får sätta mig själv i ett annat rum...och nu hör hon varenda ljud och ska kolla vad det är som låter så ofta går jag undan så hon får äta i lugn o ro
    hon kan oxå kräkas efter det hon ätit . men hon ökar bra i vikt.
  • lillabebis
    lillajag82 skrev 2009-08-17 13:59:23 följande:
    är det inte så att barn som får ersättning ska bajsa minst 1 gång om dagen? jag gav min son ersättning från det han var 3 veckor o delammade oxå..o jag vill minnas att bvc sköterskan sa att han måste bajsa åtminstone 1 gång om dagen..Nu helammar jag min dotter som är 7 veckor...så det var ett bra tag sen med det där med sonen..
    det vet jag inte riktigt hur det är med det. min bajsar varje dag ibland 2 gånger ibland kan hon hoppa över en dag skulle det gå två dagar så hjälper jag henne men nu har det inte behövts, jag ger någon sked plommonpure varje dag och det får fart på magen
Svar på tråden 4 månader och vill inte äta?!