Babybjörn original
Har tänkt köpa en Babybjörn original till min bebis som kommer om ca en månad. Skulle gärna vilja höra lite åsikter från er som har eller har haft en sån sele.
Om ni inte är nöjda med den har ni då tips på någon annan? =)
Har tänkt köpa en Babybjörn original till min bebis som kommer om ca en månad. Skulle gärna vilja höra lite åsikter från er som har eller har haft en sån sele.
Om ni inte är nöjda med den har ni då tips på någon annan? =)
jag har babybjörn men en platta bak i ryggen sån skillnad. Använde orginal först men bytte snabbt. Nu bär jag mitt barn ofta han är nu 7 månader å känns knappt alls. :) Älskar den.
babybjörn active, bärsele synergy är de med ryggplatta. Active är lite billigare.
fler åsikter? =)
Har knappt hört några bra omdömen om BabyBjörnselar. Däremot om egonomiska selar som Ergo, Patapum elller Manduca.
Jag har en babybjörn active som jag är väldigt nöjd med. Jag bar min dotter länge i den och jag fick aldrig ont.
Tyckte BB funkade bra första månaderna men bara korta stunder (fick ont i axlar och rygg) vi hade ärvt vår. Vi har en manduca nu och den är mycket bekvämare och jag kan ha den långa stunder. En manduca kan användas på ryggen och höften och kan därmed användas en längre period med.
Vi har precis skippat vår Babybjörn!
Anledningen är att babyn/barn inte sitter ergonomiskt rätt i dom, benen hänger för rakt ner.
Istället köpte vi en Manduca där de sitter i "grodläge" med benen. Kan verkligen rekommendera den varmt. Dessutom är den utformad så stt man kan (och orkar!) bära dom i den upp till 20kg. Går att använda på magen, ryggen och höften.
Min svägerska testade den i helgen till sin 4-åring och var helt lyrisk, både mor & son
Kolla på: www.knyt-an.se/
tack för era svar!
med tanke på era åsikter blir det nog inte en babybjörn original iaf =)