• MysTic PrincesS

Jag rekommenderar:

Här kan man rekommendera olika skönhetsprodukter, allt från topp till tå. Shampoo, parfym, smink, lotion ja vad man vill

Dela med dig av dina favoriter.

Skriv vad produkten heter, vart den är köpt och om du kommer ihåg ev pris. Ev länkar mm är bara bra, om man inte kan köpa något på sin ort eller att det bara går att beställa online.

Eftersom det är en tråd om att rekommendera det man själv gillar så undanber jag ev diskussioner om man nu inte själv är nöjd med någon produkt. Självklart får ju varningar om direkt farliga saker skrivas in

Jag hoppas nu på många tips och rekommendationer, alltid kul med omväxling i livet.

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Svar på tråden Jag rekommenderar:
  • Vienzi

Ett par av mina favoriter:

Lush: Deras schampokakor tycker jag är jättebra! Ingen risk för läckage i resväskan och de räcker länge. "Ultimate Shine" luktar lite åt vanilj och är den jag oftast använder. Deras balsam är också jättebra; "Veganese" - lite citrusaktig, "American Cream" - vanilj. Av tvålarna gillar jag den blågrönaktiga mest.

Parfym: Armani Diamonds - luktar såå gott! En varm doft, söt och fräsch på samma gång.

Mary Kay's ögonmakeupremover kan jag verkligen rekommendera, mjuk och skön och effektiv.

Hanky Panky's stringtrosor är jättesköna. Spetsen är otroligt mjuk och följsam. Finns på bl a Nelly.com och Åhléns (10 kr billigare på Nelly men då tillkommer ju porto...). Frank Dandy's boxertrosor är också jättesköna och mjuka. Om man jämför med Björn Borg (som är en annan favorit) är FD mjukare i tyget och inte lika "stabila". Finns också på både Nelly.com och Åhléns, samma pris men Åhléns har något större utbud.

• Vienzi

Hmm, trosorna var iofs inga skönhetsprodukter kanske...

• Hallonmopeden

Parfym: Dolce Gabbanas The One eller Vera Wang Princess... och mineralpuder från Youngblood.

• mrskeno

Till håret: Osis dust it, ca 180 kr hos frisören. Man slipper tupera för att få volym!
    Brun utan sol: i.d Faux Tan, ca 360 kr på www.hudoteket.se. Superbra färg!
    Till läpparna: försvarets hudsalva, ca 17 kr på apoteket!
    Mineralpuder: LÓreals, ca 180 kr har jag för mig. Bättre än i.d enligt mig...
    Handkräm: Hemp cream från Body Shop, ca 125 kr. Eller l´Occitanes.

• Whintra

Ansikte: rosenvatten, jojobaolja, morotsolja, mineralsmink (Everyday Minerals är bäst!)
    Deo: Rosenserien
    Håret: Inget schampo, bara balsam (Änlgamarks) till tvätt, aloeveragel som styling/vård
    Kropp: lite valfri olja efter duschen, kokosolja (oraffinerat) är ljuvligt

• mimmiulrika

Jag rekommenderar:

Ögonfransböjare från Shiseido

I min sminkväska finns i princip bara ögonskuggor från MUS. Muffin är en bra basnyans som jag använder som highlighter eller ensam om jag inte vill ha så mycket färg. Gold och Velvet är också favoritnyanser.

Nagelpenna från Depend. Gör nageltipparna vita och naglarna ser mycket fräschare ut. Har även börjat med glasfil, mycket bättre!

Concealer från Lancome. Favorit sedan många år!

• AURYN

Verkar som Diorshow är populär, men det finns väl flera olika? Vilken är bäst?

Face Stockholm Gel Eyeliner tycker jag är helt suverän :D

• Choklad och Nötter

Jag har bara testat den vanliga Diorshow, den som bara heter Diorshow. Enligt mig är den grymt bra, men så jäkla dyr nu för tiden. Trodde den kostade ca 270:- eftersom det var det priset jag såg i vintras/våras, men när jag var på Kicks i veckan så fick jag chock, över 300 spänn! Så om jag ska köpa den igen så blir det via nätet, eller köra på budgetvarianten, Max Factor 2000 calorie som också är väldigt bra.

• Nathalie009

Choklad och Nötter skrev 2009-08-27 01:54:38 följande:

Jag har bara testat den vanliga Diorshow, den som bara heter Diorshow. Enligt mig är den grymt bra, men så jäkla dyr nu för tiden. Trodde den kostade ca 270:- eftersom det var det priset jag såg i vintras/våras, men när jag var på Kicks i veckan så fick jag chock, över 300 spänn! Så om jag ska köpa den igen så blir det via nätet, eller köra på budgetvarianten, Max Factor 2000 calorie som också är väldigt bra.
    WHAT?? Den kostade 255 sist jag köpte den:S Har dom höjt??!
    För jag reagerade nämligen på när jag köpte den i taxfreen i turkiet då betalade jag 270 trodde det var där det var så dyrt bara :S
  • 82an
    Mascara: Lancome definicils finns på kicks
    Ögonskugga: MUS
    Underlag: id bare minerals finns på kicks
    Håret: Gama plattång, Osis dust it, Björn axens volymmaster , Elnettes hårlack och Lee staford dry shampoo ( en riktig räddare i nöden) tror allt finns på eleven.se
    BUS: Piz buin summer sensaition finns på kicks
    För kroppen: Bodyshopps body butter är gör bra och även apotekets mandelolja.
    Peeling för kroppen: Mandelolja från apoteket med vanligt strösocker.
    Parfym: Är just nu galen i Marc jacobs Dasys. Annars gillar jag D&Gs The one
  • mollo
    mimmiulrika skrev 2009-08-26 11:11:05 följande:
    Jag rekommenderar:Ögonfransböjare från ShiseidoI min sminkväska finns i princip bara ögonskuggor från MUS. Muffin är en bra basnyans som jag använder som highlighter eller ensam om jag inte vill ha så mycket färg. Gold och Velvet är också favoritnyanser.Nagelpenna från Depend. Gör nageltipparna vita och naglarna ser mycket fräschare ut. Har även börjat med glasfil, mycket bättre!Concealer från Lancome. Favorit sedan många år!
    vart köper man ögonfransböjaren?
  • Choklad och Nötter

Japp, dom verkar ha höjt priset rejält. När jag kollar på Kicks hemsida och deras topplista så står det 320:-

Nathalie009 skrev 2009-08-27 19:05:13 följande:
    Choklad och Nötter skrev 2009-08-27 01:54:38 följande:
    WHAT?? Den kostade 255 sist jag köpte den:S Har dom höjt??!För jag reagerade nämligen på när jag köpte den i taxfreen i turkiet då betalade jag 270 trodde det var där det var så dyrt bara :S
  • Choklad och Nötter

Men om jag såg rätt när jag var på Kicks här om dagen så tyckte jag det stod 380:- Kan dock ha fel...kan ha sett i syne...

• Vifsla

Parfym: Clean Simply soap!
    Primer: Too faced
    Ögonskugga: MUS
    Ögonskugga: Maxfactor 2000 calorie mascara

Finns det nån som kan tipsa om en bra ögonpenna som sitter fast, jag funderar på att prova en hos MUS.

• Nathalie009

jaa ja kollade taxfree prislista på vikingline nu kostar den 232 kr där. förr ahr den kostat 199.
    Hmm... mkt dåligt. Då är den fan inte värd sitt pris längre.

Ni som gillar diorshow, testa o köp max facors nya False lash effect, den är likvärdig jag blev förvånad använder den jämt :)

• Nathalie009

fsat dock är ju 232 kr billigt om man köper på taxfree såklart. Men aldrig att jag betalar över 300 kr :-O

• cozmoz

Tandblekning: www.tandblekning.tk

kanon vara. billig och snabb leverans
    jag betalade bara 89 kr för ett set tandblekning 35 % Vilket innebär att du endast behöver ha det i munnen ca 15-20 min.
    Det fungerar verkligen bra också..........................

• Choklad och Nötter

Japp, på taxfree skulle jag kunna betala 232:- men över 300 för en mascara är för mkt, där går min gräns.

• mimmiulrika

Jag har köpt min Shiseido ögonfransböjare på Åhlens!

Svar på tråden Jag rekommenderar: