Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Underbart!
    Jag har letat flera gånger idag och undrat var mina OM själsfränder tagit vägen, men nu har jag hittat er igen. Jag måste genast läsa ikapp dte jag missat när jag jobbat och nu (när jag kom hem) letat.

• Sara Mia

Jg har försökt och lovat mig själv att vänta till OM-träffen med nästa inöp, men idag slant fingret igen. Ända sedan jag såg den på bild ( 100 gr frill l/s top) har jag tyckt att den är så vardagligt söt, men när nu både Bambi och Katinka modellat IRL så bara måste jag ha en sådan. Jag är övertygad om att de är slut om jag väntar till den 26/9 (OM-träffen). Frågan var bara viken färg som skulle inhandlas, och var? Resonemanget (med mig själv, förstås) blev att jag har en tunn långärmad top (cupcake longtop chalk), och en svart med volangdetaljer (almost black frilled longsleeve) på väg från Redhe. Alltså blev det den cherry-färgade. Frågan var bara var den fanns? Jag Googlade snabbt runt och fick napp hos Milk & Honey. Där fanns den i strl 1. Ett snabbt tryck på knappen och nu är den min. Hoppas nu lagersaldot stämmer, för efter detta fanns ingen 1:a kvar längre. Jag har inte sett den cherry-färgade på någon annan web-butik just nu. Det är första gången jag handlar därifrån, men det ska väl funka antar jag? Så nu blir det en spännande väntan på posten och ja, köprestriktion för mig till den 26/9. Men då....

• Sara Mia

Sandra G skrev 2009-08-16 19:26:49 följande:

Kan man hitta Lovely knit någonstans nu? Såg att Stargirl skulle resa i sin imorgon. Den är såå fin.
    Det finns lite tips på www.everydaymolly.blogspot.com/
  • Sara Mia
    Innerjoin skrev 2009-08-16 20:41:17 följande:
    Frågar här med (förutom hos Pingla) Hur gör ni för att få fraktfritt på shirtstory? Det står ju 18.50 i frakt...Betalar ni med faktura, och så är inte frakten med sen vid leverans? Är det NÅGON som fått betala frakt, eller har alla fått fraktfritt?
    Jag gjorde inget speciellt. det kom fraktfritt som en ren överraskning. Betalade endast med mitt VISA-kort.
  • Sara Mia
    Innerjoin skrev 2009-08-16 20:47:08 följande:
    Sara Mia skrev 2009-08-16 20:45:22 följande:
    Men när jag är i kassan står ju summan med frakten inkl.... Menar du att de drog mindre pengar än du godkände i kassan?
    Jag minns inte detaljerna, men jag loggade in på mitt konto där nyss och på min orderhistorik stod inget om frakt utan endast blusens pris. Jag vet ju inte om de bara råkade ha fraktfritt, missade att lägga på eller hur det var. Jag hade räknat med att de skulle lägga på frakten. Jag beställde den 17/7. De kanske har upptäckt sitt misstag eller så får du chansa om du tycker det är värt det. Kan nämna att jag inte kan ett ord tyska, men det gick ändå.
  • Sara Mia
    Tabby skrev 2009-08-17 10:58:08 följande:
    Om man har 0 och 1 i odd molly bör man satsa på 0 eller 1 i denna?images.tradera.com/029/86725029_1.jpg
    jag har samma storlekar och jag har en strl 1 på denna. Den kan blir rätt trång över bysten annars. man reglerar ju storleken en del med knytbandet i ryggen sedan. men har man oftast 34 på kläder och har ganska liten byst kanske 0 räcker
  • Sara Mia

Idag kom min Frilled longsleeve almost black från Redhe. Med silkespapper runt öppnade jag långsamt och njöt av doften av mitt nya OM-plagg. Detta är verkligen en top som jag inte fastnade och knappt tittade åt till en början, men nu är jag så glad att jag beställde den. Den kommer att bli en favorit.

• Sara Mia

Ullis 10 skrev 2009-08-17 21:23:12 följande:

mmmmm
    Ullis: Den finns på www.butikcha.dk men då blir den ju någon krona dyrare förstås.
  • Sara Mia

Ullis 10 skrev 2009-08-17 21:47:48 följande:

står det frakt 29 till sverig? 699 och 29 i danska blir, hmm... vaddå?
    Jag brukar gå in på Forex hemsida. de har jättebra omvandlingstabeller med aktuell kurs. Då slipper man miniräknaren.
  • Sara Mia

Jag blir faktiskt irriterad på web-shopar som tar in nya OM-sortmentet men kör sommarkollektionen och ibland ännu äldre kollektioner till fullpris ändå tex. Bodhi och Lejonhuset tex. Även Stayhard och zoovillage är sega med REA på gamla kollektioner (även om de inte fått nytt ännu). IRL-butiker och andra web-butiker har ju REA:t dessa sedan länge. Vad är vitsen med att spara gamla kollektioner? Nej, sälj ut, töm hyllorna och ta in mer av det nya istället. Håller ni inte med?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2