• Sylt

Odd Molly - för oss inbitna del 2

... tyckte väl att det var lite tyst i den andra tråden

• Sylt

Hallåhej

Någon som vet hur jeansjackan är i strl? Lite stretch i (som i jeanskjolen)?

• Sylt
    Puffig Pingla skrev 2009-08-23 13:07:39 följande:
    Nope, den är stum (alltså ostretchande). Normal till liten i storleken
    Ok. Vill ha den lite liten, men man måste ju kunna röra sig
    Tack för svar!
  • Sylt
    Puffig Pingla skrev 2009-08-23 13:17:22 följande:
    Jamen det ska du nog kunna göra. Den är vrålsnygg på. Figursydd och snyggt sliten.
    Låter kanon
  • Sylt
    Puffig Pingla skrev 2009-08-25 23:02:49 följande:
    Ah, jag la ut en länk till en butik som hade den randiga härom dagen. Tror de hade den rutiga oxå. Spana in mina inlägg de senaste dagarna (välj visa endast). Tror det var i helgen jag la in det.
    at

Fanns bara blå och för stor, men tack ändå!

Sen får jag nog inse att min jeanskjol är för stor... nu börjar jakten efter en strl 2 istället *suck o stön*
  • Sylt
    jojoa75 skrev 2009-08-26 22:13:08 följande:
    Hur är jeanskjolen i strl?
    Svårt att säga eftersom jag inte har ngn annan OM-nederdel att jmf med. Jag har ca strl 40 (eller 31 i jeans) annars och strl 3 är stoor i midjan (hyfsad runt höfterna, men jag måste ha den låångt ner på höften)
    Superskön kvalité, lite stretchig o finfin.

*nej, ingen annons*
  • Sylt

hejhej

Jag har provat runt lite idag. Har kommit på att långärmat nog är bäst för mig. Provade en #327 och kände mig som en brottare , puffärmar är nog inte riktigt mig grej... Strl 1 kändes lite trång (i ärmarna) o 2:an blev stor som ett tält.

Everyday long cardigan i var såå fin, strl 1 satt som en smäck. Sen blir det nog en light embroided

Imorgon blir det en snabb sväng på stan - ajabaja o follkart!

• Sylt

"everyday long cardigan" i dark blue och "light cotton embroided".... *har lite bråttom*

• Sylt

hejhej

Har inte hunnit läsa tillbaka, ville bara kika in snabbt o säga att jag har en fiiin parkas hemma (från Country Dreams)... almost black. Jag tog en strl 2 ( har vanligtvis 1 eller ibland 2) och den känns lagom, jag vill gärna kunna ha en tröja under.

Kikar in igen så fort jag nattat barn

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2