• Sylt

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Skrutteruttan skrev 2009-09-20 20:00:54 följande:
    Suck, hade bestämt mig för att slå till på ett par UGGs, hade de i varukorgen, men efter att ha fyllt i tusen uppgifter reagerade jag på namnet på stöveln. Det visade sig att en i en annan färg hamnat där. Gjorde om samma procedur tre gånger och ändå kom fel stövel i varukorgen hela tiden. När jag klickar på den rätta blir det ett felmeddelande men det går ändå att lägga varan i korgen (fast den ersätts uppenbarligen av en annan). Egentligen har jag verkligen INTE råd och det känns dumt att ta en annan färg bara "för att"...de är ju ändå rätt dyra. Jag har kommit på att jag vill ha en brun väska. Jag som int ens är en väsktjej! Jag har verkligen fastnat i OM-träsket, jag älskar varenda plagg men nu sätter ekonomin stopp...suck, det är livsfarligt att hänga i tråden här och följa alla bloggar....Jag får snart skaffa mig ett extraknäck för att finansiera mitt beroende(som om man inte har häcken full ändå, jobbar heltid, fem egna barn, två bonusar, hus...)...Behövde bara skriva av mig lite...hur finansierar ni era inköp? Tjänar bra? Lite utgifter? Män som tjänar bra? Arv? *nyfiken*
    Håller med Dun. Jag handlar inte heller så många plagg och gärna på rea
    Men samtidigt känner man lite stress, vill man ha ett plagg måste man passa på - de tar ju slut snabbt! Försöker satsa på plagg som man kan använda mkt utan att de slits eller som man tröttnar på *praktisk*. Vill gärna ha en plan hur plagget skall passa in i min garderob
  • Sylt

Godmorgon!

Verkar som att ni hade en toppendag igår - kul! Alltid roligt att möta likasinnade. Förra året var jag på en bloggträff (inredning) och det var skumt att man kände varandra med en gång. Det var helt naturligt att bara börja prata på

Nästa vecka bär det av mot Sthlm. Är det svårt/lönt att försöka ta sig från centrum till Barkaby? Vi flyger upp så vi har ingen bil....

• Sylt
    Stargirl skrev 2009-09-27 10:16:25 följande:
    Ja det är rätt krångligt. Inget jag skulle rekomendera om man bara ska vara i stan en dag.
    Kajsan skrev 2009-09-27 10:40:45 följande:
    Pendeltåg från centralen till barkarby tar ca 10 minuter och sen ska du ta buss till outleten ( jag antar att det är dit du vill?) och den tar kanske 5 minuter. Förutom tiden då su ska vänta på bussen såklart. Men ja, det är lite krångligt.
    Ok, tack! Jag skall upp över helgen så då kanske det går att fixa.
    Fast mitt resesällskap är mer intresserad av Gucci/LV än att shoppa billiga OM och P.op. Vi får väl se vem som vinner
  • Sylt

Stargirl och Kajsan --> Åh, tack. Där besparade ni mig en resa i onödan! Jag har bara varit där 1 gång tidigare o då handlade jag massor på P.op. Då håller jag mig helt klart i stan hela helgen!

Visst hade det varit roligt med en fotograf som följde med en runt. Då hade man kanske kunnat få se hur man ser ut på riktigt (eller, kanske inte)

• Sylt
    gambia90 skrev 2009-09-27 15:19:13 följande:
    hur får man tag på en inbjudan dit???? Vill gååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå ååååååå :)
    Jag med! Fast jag får väl hålla utkik på T istället sen
  • Sylt
    Stargirl skrev 2009-09-27 16:24:09 följande:
    Ni som är hejare på inredning.....HJÄLP mig....bilder ligge i bloggen.
    Vit liggande råspont på en vägg? Pärlspont? Vita trasmattor (finns fina små på Lagerhaus för inga pengar alls)? Hissgardin framför mörkläggningsgardinen? Pläd från Greengate? Tavellist för lite shabby-rassel? Kanske hitta en gammal spegeldörr att luta mot en vägg (eller ha som sänggavel)?
  • Sylt
    Stargirl skrev 2009-09-27 16:41:27 följande:
    Ska kolla in trasmattorna på Lagerhaus! Perfekt.Det är så konstigt med mörkläggningsgardinen att den sitter uppepå väggen att man inte kan dölja det men man kanske kan hänga dem på ngt annat sätt. Ska kika på det.Greengate pläd, ska kollas in och en tavel list har vi faktiskt i vitt.Spegel dörr. bra idè. Ska leta.Tack för tipsen!!!Råspont och Pärlspont hatar maken, vet ej varför. Får bearbeta lite
    "Träväggar" är bästa sättet att få lantlig romantisk känsla. Finns t om som skivor som man kan sätta upp med lim (om nu din make är rädd för jobbet)

Lycka till och sorry för OT *kan prata vit inredning i timmar*
  • Sylt
    Mabimao skrev 2009-09-28 14:25:47 följande:
    Var det inte någon igår som undrade över utbudet på Barkaby? Kolla in Binas blogg!
    Tack!
  • Sylt
    Blossom1 skrev 2009-10-05 13:49:52 följande:
    Den svarta velourisen börjar snabbt ta slut...Om någon är sugen.
    Tjohoo, hann precis knipa en
    Tack för tipset!
  • Sylt

Sue Ellen skrev 2009-10-15 16:06:35 följande:

Hej på er!Min Pleated denim skirt (jeanskjolen, asså ) har blivit för stor... Undrar om det är någon här som har den i storlek 2 och som i så fall kan mäta hur bred den är i linningen? Alltså vad mäter den från sida till sida i linningen (när den ligger plant). Ja, ni fattar. Kul att gå ner i vikt, men SÅ ledsen att min favvo-kjol är för stor. MÅSTE hitta en 2:a!!(Ingen annons, vill bara veta mått!).
    Jag har samma problem. Funderar på att tvätta i 60grader.... kanske t om en liten torktumling
  • Sylt

Sue Ellen skrev 2009-10-15 18:18:35 följande:

Det har jag inte tänkt på. Men ja, det kanske man ska prova? Du först!!
  • Sylt
    malinoski skrev 2009-10-20 19:40:01 följande:
    Är det någon som har fått något leveransbesked från Campadre?*väntar*
    Inget här heller...

Dun --> Jag tror att du klarar dig på en 2:a, denna modellen sitter väl högre upp än jeansvarianten. Hittar du den i mina trakter så hojta till så kan jag säkert köra förbi och hämta. Vet hur det är att "måste-ha"
  • Sylt
    Morty skrev 2009-10-20 21:36:27 följande:
    Vi är nog många som vet hur det är med "måste ha"
    *skönt med folk som förstår*
  • Sylt

Leverans från Campadre idag, velourklänning. Finfin, men kändes ganska liten i strl? Jag tog strl 2 (har oftast 1 ibland 2) men den sitter precis lagom över rygg o armar *muskelknutte*

• Sylt

Vill bara in o snabbtipsa om en underklänning/nattlinne från HM, 149 pix. Fanns helsvart o en ljusrosaaktig variant. Bomull, bred spets nedtill, reglerbara axelband. Sitter som en smäck under velourklänningen!
    Fanns även en svart modell med sandfärgad spets, superfin, lite mer slimmad.

• Sylt

Sue Ellen skrev 2009-10-23 10:39:42 följande:

GULPNu har jag tvättat min pleated denim skirt i 40 grader och just nu befinner den sig i TORKTUMLAREN!! Den har nämligen blitt för stor (angenämt problem ) och jag hittar ingen i storlek 2 (de som har denna kjolen håller förståss hårt i dem - den är helt underbar!!). Håll tummarna för att den krymper lite!!
    *nyfiken på resultat*
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2