Inlägg från: HardcoreHunny |Visa alla inlägg
  • HardcoreHunny

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Någon i denna tråden som kan vara så gullig att de hjälper mig med lite mått på en lovely knit våren-09, bomull såklart...
    Framför allt en i strl 2, men även 3 är av intresse!

*armhåla till armhåla mätt över ryggen?!
    *nacke till nederkant?!

Köpte en i strl 4 som jag badar i & vill nu veta om 2 e lagom eller det e helt enkelt en i 3 jag ska ha tag på!

Jätte tack på förhand!

• HardcoreHunny

Vet att jag e liiite tjataig nu, men finns det ingen i denna tråden som har en Lovely Knit i bomull ifrån våren -09 som kan ge mig lite mått på den?!
    Snälla!!!
    *armhåla till armhåla mätt över ryggen
    *nacke till nederkant, utan kragen

Vill ju köpa men vet ju inte strl riktigt ännu, snälla HJÄLP!!!

• HardcoreHunny
    Puffig Pingla skrev 2009-08-19 07:08:44 följande:
    Öh, en storlek kanske skulle underlätta?
    Ooopss! Strl 2 tack!
  • HardcoreHunny
    HardcoreHunny skrev 2009-08-19 02:27:34 följande:
    Vet att jag e liiite tjataig nu, men finns det ingen i denna tråden som har en Lovely Knit i bomull ifrån våren -09 som kan ge mig lite mått på den?!Snälla!!!*armhåla till armhåla mätt över ryggen*nacke till nederkant, utan kragenVill ju köpa men vet ju inte strl riktigt ännu, snälla HJÄLP!!!
    Kanske smartare att länka med detta....
    Strolek 2 är det jag är extremt nyfiken på, å skulle verkligen gilla ett snabbt svar!

Kram!
  • HardcoreHunny
    HardcoreHunny skrev 2009-08-19 14:02:58 följande:
    Kanske smartare att länka med detta....Strolek 2 är det jag är extremt nyfiken på, å skulle verkligen gilla ett snabbt svar! Kram!
    *puffpuff*
    Kan tänka mig lite mått på en i strl 3 oxå!!!
    Snälla rara söta att OM fantaster i denna länken! Någon måste la ha en i bomull?!
  • HardcoreHunny
    Morty skrev 2009-08-19 14:45:33 följande:
    Jag har Lovlier Knit i storlek 2 men vet inte om det är någon skillnad i storlek på den och Lovley Knit.
    Bästa budet hitils!
    Så snälla ge mig lite mått!
  • HardcoreHunny
    Morty skrev 2009-08-19 14:45:33 följande:
    Jag har Lovlier Knit i storlek 2 men vet inte om det är någon skillnad i storlek på den och Lovley Knit.
    Vill du får du gärna berätta din längd/vikt så får jag en uppfattning om det hela! PM går bra om du inte vill säga det i tråden! Har du ngn bild me den på dig?
    Tusen tack!
  • HardcoreHunny
    Duntoffla skrev 2009-08-19 21:05:07 följande:
    Fick du måtten? jag har Lovelier knit och Lovely knit i bomull och i storlek 2. Lovelier är större.
    Nja, fick mått & bild på en Lovelier i strl 2, tar mer än gärna emot mått på en Lovely i strl 2 (& 3 om ngn har...)
    Önskar de fanns i ngn butik i närheten så man kunde provat....men men får förlita mig på alla OM glad här inne! Ni e sååå snälla...& sååå snyggt klädda såklart! :-P
  • HardcoreHunny
    Duntoffla skrev 2009-08-19 21:40:38 följande:
    Vet tyvärr inte men någon här sa att ull är ngt mindre (inte lika töjbara antar jag)

Axel-ärmslut 65 cmNacke (under kragen) till ryggslut 58 cmbröst (under ärmarna) 45 cmjag är 174 cm lång, rätt bredaxlad
    Stort Tack för de måtten!
    Då är du lite längre än mig, men om jag frågar snällt så kanske du vill inboxa mig din vikt oxå så jag får lite grepp på det hela, lutar just nu åt en i strl 2 tror jag...
    MVh // Cissi
  • HardcoreHunny
    Tabby skrev 2009-08-20 22:31:11 följande:
    Hittat....Har mailat henne och undrade om hon hade kvitto för ett plagg. Hon sa då att det var en present. Mailade tillbaka och frågade var hon hade köpt alla andra plaggen hon hade ute. Hon skrev att hennes syster jobbade i butik i USA och därifrån kom plaggen. Säljaren var själv i USA nu.....Låter så konstigt....fick ej heller namn på affärn.Och självklart var alla plagg original.... enligt henne.HAr någon annan mailat henne och vad har ni fått för svar?Man borde ringa numret man får upp då hon har ett ovanligt namn för att komma om hon verkligen är i USA.....hmmmm right.
    Henne har jag oxå haft kontakt med då hon säljer en lovely knit som jag e sugen på...
    Men även här var det svammel om att hon e i USA, lr snarare påväg hem nu & att kläderna kommer om en vecka... Skulle som sagt vara hennes systers butik hon säljer ifrån, men jag fick inte heller något namn på det...
    Frågade även 2gånger om jag kunde få komma & hämta plagget isf posten, men inget svar alls på den frågan...
    Så min magkänsla säger NoNo!! Inte handla av henne.....men det e allt jag har att gå på...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2