Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Kikar in i igen och har nog bestamt mig for att faktiskt unna mig tva plagg fran hostkollektionen Mina forsta OM - och ar valdigt fortjust i foljande:
    016 Chalk check shirt samt 004 Velour frill black tunic dress - de verkar bade sa skona och anvandbara sas. Vad tycker ni fantaster? Och vad var era forsta OM?

• MrsFreckles

Har nu bestallt Velour frill black tunic men det blev en 100g frill i black istallet for en chalk check - som jag visserligen ar valdigt forjtust i men vet inte om rutigt ar min grej, fast kanske ska prova? Sa spannande och lyxigt! Men som sagt, handlar sallan, och behovde pigga upp mig lite Och om det da ar nagot man verkligen kommer anvanda och tycka om, ar efter ar, da ar det vart det i langden. Men ja, det kommer svida lite

Men sa satt jag och kikade pa OMs hemsida och blev sa fortjust i en Firewood sweater, i ljust turkost fran Winter-09, men finns den att kopa nu? Nagon som vet? Har inte koll, annu, hur det funkar!

• MrsFreckles

Vad trist det later med avundsjuka och att andra inte kan unna er att ha nagot fint. Alla prioriterar ju olika med. Jag ar ocksa for mer kvalitet och langsiktighet. Varfor kopa nagra plagg for 500 kr som haller i nagra manader och som man trottnar pa sedan, eller far slanga - inte sa miljovanligt kanske? Sa det kan ju vara ett argument till - langsiktigt tankande och att ni ar miljovanliga?

Visst finns det folk som koper saker enbart for statusens skull eller vad man nu ska saga, men alla har som sagt olika prioriteringar!

Har kommer nog ingen veta vad en OM ar, men hoppas saklart att folk tycker man ar lite fin om man sjalv tycker det

Och jag som egentligen har kopstopp och lovat mig sjalv att bara kopa rattvisemarkt/ekologiskt (finns mycket utbud har i UK) men nagot extra fint ville jag unna mig (fick pengar i present) och da blev det OM! Bra val tror jag!

• MrsFreckles

Fick hem 100gr frill idag, min forsta OM! Sa himla skon! En 3:a satt bra, hade inte kunnat haft mindre vid bysten. Haller sig plaggen sa mjuka tvatt efter tvatt? Och gott luktade den med

• MrsFreckles

Slanger in en lite fraga: Nagon har som har T88 button down? Hur sitter den over bysten - har 80C och vill inte att den sitter for tight. Har en 100gr frill i stl 3 och den sitter perfekt over bysten.

Imorgon ska min velour frill ramla ner i brevladan, spannande!

• MrsFreckles
    fru vanheden skrev 2009-08-28 08:44:05 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570-6.htmlBildtråden
    Tack!

Ah fick budat min velour frill nu i morse och den ar helt underbar! Stl 2 satt perfekt, den sag stor ut men pa sa var den precis over bysten och armarna.

Jag var lite otalig och klickade hem en T88 button down nu imorse med, har hittat en i den dar jeansbla fargen, ser helt underbar ut! Har inte sett den i nagon annan onlineshop. Men ar osaker pa att jag bestallde ratt stl...Det stod engelska stl sa velade mellan 12 eller 14, brukar ha 12 men sa stod det slim fit sa tog en 14. Har dock mejlat for att se vad de sager om storlekarna. Men NU far det vara nog inkop pa ett bra tag!
  • MrsFreckles

Frusna flickan - den satt ju jattefint pa dig!

Var tvungen att kolla in Facebook - det ar bara sju medlemmar i Hata OM-klubben

• MrsFreckles
    fru vanheden skrev 2009-08-28 16:40:24 följande:
    Men varför hatar man Odd molly???Hur kan man det???? *helt oförstående*Och hur kan man lägga ner energi på att starta klubbar Eller kan det vara männen som är trötta på sina fruars tjat om och om svinnet i plånböckerna??
    Anledningen var: hur kan vuxna kvinnor springa omkring i rosa volanger

Var nyfiken da det skrevs tidigare i traden om det fanns en sadan grupp pa FB Naja, man far ha lite humor med
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2