Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

SooJuicy skrev 2009-09-03 09:00:08 följande:
    Missat vad ni har för strul med sid&sally, men jag höjer inte dem till skyarna efter en retur jag gjorde till dem. Tog ett herrans tag innan jag fick pengarna återbetalda, betalde med direktbetalning och de skulle sätta tbax på mitt konto.  Flera mail, telesamtal och veckor innan de satt på mitt konto.  De hade slarvat bort returlappen, mitt kontonr stod inte på  den (vilket de gjorde) och även i ett flertal mail men det hade de inte fått fast de svarat på samma mail Han som skötte återbetalningarna va inte där, eller så gjorde han det bara på tisdagar. Ekomiavdelningen hade semester mm mm. Sedan hade de gjort återbetalningen flera gr oxå i hela vevan och skulle finnas på mitt konto, vilket de inte gjorde och oj, vi måste satt in på fel konto.....5gr?? Har inte haft problem med att på kläder lev därifrån och hon jag pratade med i telfon va jättetrevlig helatidenoch "hjälpsam", men denna nogåt snurriga historia gav en oseriös baksida av dem 
    Låter nästan värre än mitt strul med ajabaja.. I måndags fick de en annan retur från mig (en light cotton embr l/s Cherry som inte passade mig alls i färgen tyckte min kille, dessutom var den kortare än min gamla och längre i ärmarna(?). Eller ja, jag skickade den förra veckan men de hämtade detta rek i måndags. Ska bli intressant att se när jag får pengar för den. I alla fall var de ej snabba nog att återbetala den samtidigt med min andra retur som jag äntligen fick pengar för igår.

Håller med om att hon på Sid and Sally är käck och trevlig hela tiden men det hjälper ju ändå inte upp sånt strul som du beskriver....
  • Frusna flickan
    Audrey Will skrev 2009-09-03 09:21:06 följande:
    Mitten av september enligt CD, ej hört något mer exakt datum. Oj vad snurrigt!! Sånt är ju bara tröttsamt..Nu fick jag ett mail av dom att min vara är skickad (!!) Så betydligt mer hoppfull nu!*glad* Så uppenbarligen HAR de Frill Top kvar för 799:-.. ser hur de går på Tradera för närmare tusingen!
    Ja, jag fick skitbra för min i söndags Tyckte att det var onödigt att ha flera i samma färg trots att den är superskön OCH vad fin jag är idag i jeans (från min favorit Nudie) 100 gr frill i almost black och lovely knit i almost black och mina svarta hunter stövlar. Det är blött här i Götet idag.

Härligt att du får din sköna frill!
  • Frusna flickan
    Morty skrev 2009-09-03 09:29:36 följande:
    En ot fråga men vad för sorts skor använder ni nu till t ex jeansleggings innan det blir vinterstövel dax? Har sett många som har ballerinaskor men snart känns det som det är för kallt det med. *japp, jag är frusen av mig*
    Jag hade bruna rm williams till jeansleggings från lindex igår. Tycker att det är lagom varmt med skinnskor. Jag är inte så tjejig av mig på lågskor iofs...
  • Frusna flickan
    Frusna flickan skrev 2009-09-03 09:37:46 följande:
    Jag hade bruna rm williams till jeansleggings från lindex igår. Tycker att det är lagom varmt med skinnskor. Jag är inte så tjejig av mig på lågskor iofs...
    OFODRADE skinnskor skulle jag ju skriva.. Nu ska jag inte spamma mer. Sorry
  • Frusna flickan
    Morty skrev 2009-09-03 09:46:16 följande:
    Tack! Ska se om jag kan googla fram dem. Eller det märket.  Har sprunigt runt en hel del i gympadojjor och det är ju inte snyggt till.... Har haft problem med fötterna och måste hitta riktigt bekväma skor men man vill ju att de ska vara snygga också.
    Dessa är SUPERSKÖNA, alltså helt galet sköna men ganska grabbiga men snygga tycker jag. Gillar att bryta av med feminina tunikor, spetsar och accesoarer till. Och jag brukar ha en ull strumpa som sticker upp ur skon kallare dagar. Superfina till jeans!
  • Frusna flickan
    Höst06 skrev 2009-09-03 10:03:52 följande:
    Nu kastar jag mig in i tråden igen med mitt strul... Hoppas ni kan hjälpa mig!Fick igår hem en Lovely Knit i ljusrosa. Jag misstänker att det är en kopia, men det är ganska svårt att avgöra. Finns det några speciella saker som är typiska för kopiorna?Det som jag tycker är konstigt är en söm som liksom gått igenom på framsidan och gör att det blir en kant synlig fram. Sen är den lilla taggen sydd med vit tråd, inte blå som jag fått för mig att det är på min andra.Känns även lite sladdrigare i stickningen. Kopia???
    Kan du inte ta bärbilder på lappar, fickor, sömmar osv och lägga upp någonstans.. Lite lättare att avgöra då. Sedan tycker jag att man främst känner det på kvalitén..
  • Frusna flickan
    Tabby skrev 2009-09-03 10:39:24 följande:
    Lite hjälp.Vilket är finast tycker ni en röd poplinsmock (årets) eller en blå Summer of tunic blus i mid blue?
    Jag har båda i exakt de färgerna du skrev och det går ju ej att jämföra. Underbara båda två tycker jag! På olika sätt. Den röda ska jag ha på julafton.  Jag börjar också tröttna lite på vissa gamla modeller nu.
  • Frusna flickan
    fru vanheden skrev 2009-09-03 11:47:20 följande:
    Tack En stycke Odd Molly spoiler tank royal i storlek 3 är numera beställd (Men nästa månad får jag jaga en powder också )Någon som har Revolution Blouse??Den är så himla snygg på bild och jag bara kände MÅSTEEE när jag såg den
    Jag har beställt!!!!! Blev kär när jag såg den i en butik men köpte den inte där utan beställde den så jag vinner lite tid att sölja annat Tog en chalk. Den är underbart söt live!
  • Frusna flickan
    ccamilla skrev 2009-09-03 12:57:57 följande:
    Hello! Jag igen med kopia köpet av en x-stich på Tradera. Nu har säljaren svarat att han är villig att med hjälp av payson överföra pengarna. Jag gick då in på Payson och begärde pengarna av honom.... Kan detta gå fel då så att han får tunikan ändå och jag står utan pengar?Har aldrig använt Payson tidigare.... Någon som vet?
    Skicka inte förrän du fått pengarna så slipper du vara orolig. Du kommer ju snart se om han betalar in.
  • Frusna flickan
    fru vanheden skrev 2009-09-03 13:24:27 följande:
    Åh!!!va roligt!!Då får den bli mitt nästa köp..Får se hur länge jag kan hålla mej bara...Har en massa fina barnkläder som jag ska lägga ut på tradera men jag får vänta så de passar med folks löning bara och tänk vad jag ska shoppa då!!Vilka färger finns den i och vilken storlek tog du??Är den lite genomskinlig eller det är bara som det ser ut?Jag kan tänka mej hur snygg du är i din!!!!Var beställde du den???Vill ha!!!Ullis10..Jag har beställt den jackan 112 i powder, har ingen aning om hur den kommer att sitta och vilken storlek som blir bäst men i värsta fall får jag skicka tillbaka ju..Tycker att den ser så himla fin ut på bild iaf..
    Den finn i powder, chalk och så står det still.......... Cherry kanske , minns ej, kolla hos ajabaja. Jag tog stl 2 då den passade bra Och jag har tvingats byta alla mina 3:or nästan då de varit för stora förutom på lovely kniten som jag 3 på (samt x-stitch).  

Tack för komplimang! Bild kommer längre fram Jag har den ju ej hemma nu men jag har för mig att den var lite genomskinlig ( men kändes bättre än 327) och det är ju spetsar nertill som man ser igenom men jag ahr alltid något under mina kläder, långa linne och så. Jag är en frusen typ som behöver mjuk bomull närmast kroppen.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2